Dizelski motori

ADRIADIESEL d.d. proizvodi četverotaktne srednjehodne dizelske motore prema MAN Diesel SE licenciji i motor ADRIA 40 po vlastitoj dokumentaciji.

Rezervni dijelovi

Adriadiesel d.d. proizvodi rezervne i zamjenske dijelove za motore proizvedene po licenciji SULZER od 1955. godine i rezervne dijelove za motor L23/30H rađen po licenciji MAN Diesel  SE.

Usluge i remont

Adriadiesel pruža usluge održavanja i servisa diesel motora, kompresora, pumpi te ostale energetske opreme.

Adriadiesel d.d.

Servis i popravci Sulzer & MAN dizelskih motora diljem svijeta: 60 godina iskustva


Nudimo sljedeće proizvode:

  • Srednjehodne četverotaktne MAN Diesel & Turbo (500 kW - 3000 kW) motore (500 kW – 3000 kW)
  • Velike motore po vlastitoj dokumentaciji ADRIA 40 (6,3 MW) proizvedene na bazi motora SULZER Z40/48
  • CPP (kontejnerske centrale / generatore na dizelski pogon) (500 kW)

i usluge :

  • rezervne dijelove za dizelske motore Sulzer i MAN
    Adriadiesel ima status proizvođača originalne opreme (Original Equipment Manufacturer – OEM)
  • uklanjanje kvarova, održavanje, servis i popravak Sulzer, MAN i drugih dizelskih motora i drugih elektroenergetskih postrojenja
  • remonte dizelskih motora
  • usluge strojne i toplinske obrade
  • cijeli niz usluga popravaka brodova, na kopnu ili na plovnim dokovima, u suradnji sa Servisnim centrom Trogir brodogradilišta Brodotrogir.

Nekoliko riječi o nama:

Tvrtka „Tvornica diesel motora“ osnovana je 1949. godine kao dio velikog industrijskog kompleksa „Jugoturbina“.
Pod nazivom „Adriadiesel“ poslujemo od 1991. godine.

Tvornica Adriadiesel d.d. proizvodi motore pod licencijom „Sulzer“ (Švicarska) od 1955. godine, te pod licencom „MAN Diesel & Turbo“ (Njemačka) od 1998. godine.
Od osnutka tvrtke, tijekom 60 godina postojanja, proizvedeno je i isporučeno u više od 50 zemalja širom svijeta više od 1580 motora ukupne snage preko 2.000 MW.

 

Željeli bismo biti Vaš prvi izbor za pružanje navedenih usluga i proizvoda zbog naše kvalitete, iskustva i konkurentnosti cijena.

Molimo, pošaljite nam upit ili zahtjev za ponudu, a mi ćemo Vam poslati naše najbolje cijene.

Slobodno nas kontaktirajte za sve dodatne informacije.


S poštovanjem,


dr. sc. Nenad Končar,
ADRIADIESEL d.d.
predsjednik uprave
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.                                                                                                                                                                                                                               Kontaktirajte nas

Pročitano 132608 puta Posljednja izmjena: Utorak, 16 Kolovoz 2016 07:11
Više u ovoj kategoriji: Foto galerija »
  • Nova tehnologija gorivih ćelija razvijena od startupa Ecolectro

    Tvrtka Ecolectro razvila je novu tehnologiju koja omogućuje proizvođačima gorivih ćelija da proizvedu ćelije za pola cijene i udvostruče izdržljivost. AEM tehnologija alkalnih polimer membrana omogućuje zamjenu skupih katalizatora platine sa alternativom, neplemenitim metalima. Uz to, ploče titanijuma u jedinici za elektrolizu mogle bi se zamijeniti sa osnovnim metalima i još više smanjiti cijenu.

    Napisano: Ponedjeljak, 26 Rujan 2016 13:10 u Blog
  • Baterijska pohrana električne energije

    Optimalna pohrana ovisi o kemikalijama koje se koriste u ćelijama, pa tako proizvođači dodaju različite aditive kako bi optimitirali učinak baterije ovisno o načinu na koji će se koristiti. Ćelije se tokom vremena mogu isprazniti, mogu im se razgraditi kemijske tvari, otapala u elektrolitima mogu prodrijeti stijenku baterije što uzrokuje curenje elektrolita i sušenje baterije a samim time i efektivnost baterije. Toplina također utječe na životni vijek baterije i preporučeno ih je držati na hladnom mjestu. Postoji razni tipovi baterija a ćelije bi mogli podjeliti u dvije osnovne skupine, osnovne (primarne) i punjive(sekundarne).
    Osnovne ćelije (primarne baterije) – njihovna osnovna karakteristika je da se ne mogu puniti. Trebalo bi ih se skladištiti na hladnom mjestu, a optimalno ih je držati na 0 do 10 stupnjeva celzijevih.
    Ćelije s mogućnosti punjenja (sekundarne baterije) - u njih spadaju baterije s olovnom kiselinom, nikal kadmijom, nikal kadmij hidridom, Litij-ionska, te ostale.
    Olovne baterije – najpoznatija i najstarija sekundarna baterija, koristimo ju kao akumulator u automobilima. Akumulator se sastoji od jednog ili više članka koji daju po 2V po ćeliji, a u automobilim a se koriste one sa naponom od 12V, znači baterije imaju 6 ćelija. Olovne baterije bi se trebale držati na hladnom mjestu, ali elektroliti se nikada ne smiju zamrznuti(problemi s akumulatorima koji se javljaju u zimskim mjesecima). Akumulator ne smije ostati bez elektrolita, prazniti se ispod 1,8V ili dugo stajati bez dopunjavanja (pražnjenje je oko 1% dnevno), ne smije se puniti ili prazniti jačom strujom jer bi mu to smanjilo kapacitet.
    Nikal-kadmij baterije – prednosti baterija su veći životni vijek od oko 1500 cikluca i podnošenje veće struje pražnjenja, a slabosti toksičnost i problem kristalizacije. Sljedbenica ove baterije je Nikal-metal-hibridna baterija (NiMH, Ni-MH). Sa Niklom se riješio problem toksičnosti, te poboljšao gustoću energije ondnosno kapacitet za par puta i smanjio problem kristalizacijskog efekta, mana je pak kraći životni vijek te samopražnjenje.
    Litij-ionske baterije - pune se brže, traju dulje i imaju veću gustoću napajanja, a sporije prazne i lakše su, imaju tri puta veći nativni napon od napona na bazi nikla, nije pogložna kristalzacijskom niti memorijskom efektu baterija. Danas se koriste za punjenje laptopa i mobitela. Slabost ove baterije je ta što je vrlo osjetljiva na prepunjavanje kao i na pretjerano pražnjenje, ali taj je problem riješen elektronikom. Sljedbenica ove baterije je Litij-polimer baterija (Li-Poly, LiPo, LIP).

    Napisano: Petak, 16 Rujan 2016 12:46 u Blog
  • ITER – jedan od najambicioznijih energetskih projekata današnjice

    ITER je projekt u kojem sudjeluje 35 nacija kako bi izgradili najveći tokamak na svijetu smješten na jugu Francuske. Tokamak je stroj za proizvodnju toroidalnog magnetskog polja za razgraničenje plazme, a uređaji ovog tipa nazivaju se zajedničkim imenom fuzijski reaktori. Reaktor proizvodi toplinu, ta toplina paru koja pokreće turbine, i tako proizvodi električnu energiju. Stroj radi na istom principu na kojem Sunce i zvijezde dobivaju energiju. Nuklearna fuzija počela se istraživati nakon Drugog svjetskog rata, 1950-ih od strane sovjetskih fizičara izumljen je tokamak (rus. Токамак). Sovjetski znanstvenici konstruirali su prvi tokamak, a najveća verzija bila testirana u 1968. u Novosibirsku gdje su postigli temperature elektrona od preko 1000 elektronvolta. Eksperimentalna istraživanja koja će biti provedena u ITER-u su ključna za fuzijsku znanost u napretku i pripreme za razvoj fuzijskih elektrana budućnosti. To je ujedno i cilj ITER projekta, da se napravi prelaz od eksperimentalnih studija, do električnih centrala punog proizvodnog kapaciteta. Fuzijski reaktor ITER-a je dizajniran da proizvodi 500 megavata izlazne snage sa 50 megavata ulazne snage, odnosno da proizvede 10 puta više energije, u istraživačkim projektima do sada to nije bio slučaj, tj. izlazna snaga je uvijek bila manja od uložene. Izgradnja je počela 2007., a kad ITER proradi postati će najveći eksperiment u fizici magnetnog zarobljavanja plazme. Tim znanstvenika s Instituta za fiziku Hefei u Kini kažu kako je i stariji dizajn reaktora također upotrebljiv, tvrde da su stvorili vodikovu plazmu na temperaturi od oko 50 milijuna stupnjeva Celzijusa, i održavali je 102 sekunde. Ako taj uspjeh bude potvrđen, to će biti najduža konstantna fuzijska reakcija.

    Napisano: Srijeda, 14 Rujan 2016 11:44 u Blog
  • Tesla Powerwall

    Powerwall je litij-ionska baterija razvijena od Tesla Motorsa za kućnu upotrebu. Tesla ju je počela razvijati 2012 godine, a prethodne godine bila je u fazi pilot demonstracije. Puna proizvodnja početi će tek kada se završi izgradnja tvornice Gigafactory 1 u Nevadi, bit će to druga najveća tvornice na svijetu, manja samo od Beoingove tvornice zrakoplova u Washingtonu. Dio tvornice postao je operativan u prvom kvartalu ove godine. Powerwall je izvorno najavljen 30. travnja 2015. s izlaznom stabilnom snagom od 2kW, te 3.3 kW vršnog izlaza, ali Musk, CEO Tesle Motorsa rekao je kako će se ta snaga više nego udvostručiti bez povećanja cijene baterije. Nakon ožujka 2016 postoji samo model od 6.4 kWh kapaciteta, mada je 2015 Musk najavio dva modela, od 7kWh, te 10kWh. Cijena modela iznosi 3000 američkih dolara. Nakon šest mjeseci jedan od prvih kupaca koji je za cijelu solarnu instalaciju sa Tesla Pawerwallom platio 16000 američkih dolara kaže kako su mu se računi za struju smanjili za oko 90%. Njegova obitelj također promijenila je navike potrošnje energije te većinom uređaje koriste tokom dana kako bih koristili solarnu energiju za „teže zadatke.“ Ali nije sve tako pozitivno, kupac je rekao kako trenutno nema smisla ulaziti u taj projekt iz čisto financijske perspektive i kako se projekt neće isplatiti u jamstvenom roku uređaja, a naravno kupnja i financijska isplativost ovisi i o cijeni struje i lokaciji na kojoj se nalazite. Tesla trenutno prodaje Pawerwall sustave u sljedećim zemljama: Ujedinjenom Kraljevstvu, Švicarskoj, Njemačkoj, Austriji, Nizozemskoj, Blegiji, Južnoj Africi, Australiji, te Sjedinjenim Državama.

    Napisano: Srijeda, 14 Rujan 2016 06:40 u Blog
  • Novi materijal za pohranu energije razvijen od strane Northwestern sveučilišta

    Kemičar William Dichtel i njegov tim razvili su materijal koji bi se mogao koristiti u baterijama za električne automobile kako bi se smanjilo vrijeme punjenja. Materijal ima sposobnost spremanja velike količine električne energije i uz to sposobnost brzog punjenja te pražnjenja, poput supercapacitora, rekao je Dichtel pionir u istraživanju novog polja kovalentnih organskih okvira (eng. covalent organic frameworks, COFs). Modificirani kovalentni organski okviri mogli bi pohraniti oko 10 puta više energije i ubrzati punjenje za 10 do 15 puta.

    Napisano: Srijeda, 14 Rujan 2016 06:39 u Blog
  • Obnovljivi izvori energije u Kini

    Državni zavod za statistiku Kine u svom novom izviješću ove godine objavljuje da Kina nadmašuje svoja očekivanja u sektoru za obnovljive izvore energije. Vjetro i solarna energija 2015 godine je skočila rekordno visoko, što je smanjilo i potrošnju ugljena za oko 3.7 posto, a uvoz uljena za 30%. Statistika podupire tvrdnju Xie Zhenhua, glavnog Kinonog pregovarača u UN pregovorima o klimi u Parisu prošlog prosinca, da će Kina znatno premašiti svoj cilj da do 2020 godine smanje emisiju štetnih plinova po jedinici BDP za 40% do 45% od razine na kojoj su bili 2005. godine. Kina trenutno emitira gotovo trećinu ugljičnog dioksida koji zagrijava planetu i njen preokret značio bi puno za borbu protiv zagrijavanja iste. Kinine instalacije vjetroelektrana su na globalno rekordnoj razini i iznose čak 32.5 gigawata, a ogromni dio od 20.7 gigawata instalirali su 2014. godine. Zadnje brojke govore i to da se energija dobivena od hidro, solarne, vjetro, nuklearne, te prirodnog plina popela na 18%. Postotak obnovljivih izvori energije će gledajući te brojke i činjenicu da su sve jeftiniji u budućnosti zasigurno samo rasti, te smanjivati udio ugljena kao energetskog izvora koji danas zastupa oko dvije trećine izvora energije.

    Napisano: Utorak, 13 Rujan 2016 09:04 u Blog
  • Najveća svjetska baterija napajati će Los Angeles

    Baterija koja može isporučiti 100 megawata na sat, i tako raditi četiri sata, zamijeniti će „šiljak“(eng. “peaker”), elektranu na prirodni plin koja je do sada isporučivala struju u popodnevnim ljetnim satima kako bih zadovoljila dnevne vršne potrebe Los Angelesa. Navečer će se baterija puniti vjetroelektranama a tokom dana jeftinom solarnom energijom. Politika Kalifornije je da tvrtke koje se bave komunalnim uslugama počnu graditi kapacitete za pohranu energije, koriste obnovljive izvore energije i smanje emisiju štetnih plinova za 80% do 2050. AES korporacija je provela 9 godina radeći zajedno sa proizvođačima baterija za električne automobile i tehnologija je zrela. Baterija će se razvijati u tvornici u Long Beachu i kada bude gotova imati će 18 tisuća baterijskih modula. Ujedinjeno Kraljevstvo, džava New York (SAD), Čile, i mnoge druge države spremni su uložiti u sustave za pohranu energije koja dolazi iz alternativnih izvora („zelene energije“).

    Napisano: Utorak, 13 Rujan 2016 09:04 u Blog
  • 3D printani automobili i autonomni automobili

    Kada govorimo o 3D printanim automobilima, govorimo o automobilima koji imaju neke dijelove isprintane 3D printerima, većinom je to karoserija i interijer dok se vitalni dijelovi proizvode tradicionalnom proizvodnjom. Postoje mnoštvo koncepata tih automobila, prototipa, te par funkcionalnih modela koji su spremni za proizvodnju. Jedan od zanimljivijih modela je LM3D tvrtke Local Motors, ugrubo 75% tog automobila je isprintano. Materijal koji se koristi u printanju je 80% ABS plastika, a 20% carbonska vlakna. Local Motors surađuje zajedno sa IMBom kako bi integrirali IoT tehnologiju i IMB Watson tehnologiju u 3D isprintani automobil.

    Napisano: Petak, 09 Rujan 2016 12:52 u Blog
  • Velike svjetske pomorske i energetske tvrtke postaju sve više ekološki osvještene

    Sve veće energetske potrebe, nezamariv učinak globalnog zatopljavanja, te sve stroži zakoni o okolišu za borbu protiv zagađenja utječu na promijenu smjera u sektoru za plovidbu. Novi trendovi kao nove rastuće ekonomije svijeta, novi poslovni modeli u velikoj mjeri poduprti novim tehnologijama, ogromni kapaciteti za skladištenje energije, te novi „zeleni“ izvori energije prisiljavaju velike tvrtke da mijenjaju smijer. Ti trendovi predstavljaju prepreke ali nove prilike za napredak. Wärtsilä je u svojoj studiji „Vizije budućeg pomorstva“ prezentirala različite ideje koje bi mogle promijeniti način na koji brodarske tvrtke i pomorstvo funkcioniraju u budućnosti. U Studiju su razrađene različite ideje, slijede u tekstu. Konvoj – Gorivo bi se moglo uštedjeti tako da se brodovi slijede jer se smanjuje potrebna energija za plovidbu nakon što je prvi brod u konvoju „rasčistio“ put. Isto tako ostali brodovi mogli bi imati manje posade jer bi se sustav mogao automatizirati umjetnom inteligencijom, te naprednim komunikacijskim tehnologijama. ZERO – putujuća distribucijska središta – Radila bi na „zelenu“ energiju, vjerar i solarnu energiju. Exergo – ultimativna pohrana energije – Razvojem baterija i povećanjem njihova kapaciteta, omogućila bi brodovima da na nekim osjetljivim područjima rade tiho i bez štetnih plinova. LIITOS – Raditi zajedno – Za efikasnu plovidbu potrebna je razmijena informacija kako niti jedan brod ne bi plovio bez tereta, a to bi bilo vrlo lako moguće ostvariti korištenjem digitalnih alata. BEAN to CUP – Proizvodnja na ruti – Tvornički brodovi bi mogli proizvoditi robu ili kao npr. automobilska industrija već sada dovršavati finalne inspekcije proizvoda i zadnje detalje za vrijeme isporuke. Oni su kao primjer naveli kavu koja bi se mogla prerađivati na brodovima, a dok dođe isporučiti kao gotov proizvod.

    Napisano: Četvrtak, 08 Rujan 2016 12:42 u Blog
  • MAN gradi elektranu za EnBW u Stuttgartu

    MAN Diesel & Turbo će nakon odobrenja investicije krenuti u izradu 30 MW elektrane koja će proizvoditi toplinsku energiju te struju. Taj kogeneracijski pristup izrade je termodinamički uspješano korištenje goriva jer umijesto da se toplina nastala kao nusproizvod proizvodnje struje „baci“ tako što se voda hladi u rashladnom tornju, ta toplina se iskorištava za daljinsko grijanje. To je druga „CHP“ elektrana koju MAN gradi u Njemačkoj.

    Napisano: Četvrtak, 08 Rujan 2016 12:40 u Blog
  • Pozitivna priča četvorice mladih bravara

    Josip, Matija, Marko i Dominik nakon završene Obrtničke i tehničke škole Ogulin dobili su zvanje strojobravara. U školi su čuli za mogućnost osposobljavanja u Adridieselu te se prijavili i već za tri tjedna su savladali osnove bravarskih vještina. U Brodotrogiru omogućen im je rad u struci uz mentorski nadzor. Momci su jako zadovoljni svojim novim radnim mjestom pa prenosimo njihove izjave.
    „Svakome tko na vrijeme želi odrasti i osamostaliti se savjetovao bih da napravi isto što i ja. Pružila mi se prilika da nađem posao, i da počnem zarađivati vlastiti kruh odmah nakon srednje škole. Više ne moram od mame pitati da mi da neku kunu za izlazak ili da kupim komad odjeće, a za mene je neprocjenjiv osjećaj ne biti joj na teretu. Rad u struci u potpunosti zadovoljava moja očekivanja, a na život u Dalmaciji ću se još neko vrijeme privikavati“ - osamnaestogodišnji Dominik.
    „Predamnom se otvorio veličanstven prizor, brod ogromnih dimenzija kakvog još nisam imao priliku vidjeti u životu, a sada na njemu radim. U početku me bilo strah ljestvama se popeti na toliku visinu, ali sad sam se privikao. Nismo još u potpunosti sigurni u svoje vještine, ali s obzirom na starije kolege koji nas prate i obučavaju nadam se da ćemo brzo savladati osobne strahove i prepustiti se radu u punoj mjeri“ - poručio je Josip.

    Napisano: Ponedjeljak, 05 Rujan 2016 09:42 u Blog
  • Brodotrogir zbog povećanog opsega posla traži i zapošljava radnike

    Pored Novogradnje 326, koja se gradi za Brodotrogirovu vlastitu kompaniju Trogir Maritime upisano je još osam različitih objekata. Ukupna vrijednost narudžbi iznosi preko 200 milijuna američkih dolara.
    Osim što zapošljava 60 radnika deficitarnih zanimanja, osobama koje nemaju traženo usmjerenje pruža se mogućnost prekvalifikacije u sklopu Ustanove za obrazovanje odraslih „Brodotrogir“.
    Brodotrogir traži po deset zavarivača (REL ili MIG/MAG ili TIG), brodoelektričara, brodomontera, brodobravara, brodocjevara i brusača. Natječaji su objavljeni na stranicama Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.
    Vrlo je važno istaknuti da se dodatnim školovanjem u Ustanovi pruža osobama mogućnost stjecanja dodatnog znanja i vještina, a istovremeno se vrijednost djelatnika na tržištu povećava.
    Adriadiesel usko surađuje s Brodotrogirom te pruža usluge remonta i servisa na glavnim i pomoćnim motorima na brodovima koji su na servisu u Trogirskom brodogradilištu.

    Napisano: Četvrtak, 01 Rujan 2016 09:39 u Blog
  • Ship Design - Wärtsilä predstavila novi dizajn broda

    Ship Design - Wärtsilä predstavila novi dizajn broda koji će smanjiti trenutne potrošnje goriva, te će biti pokretani novim Wärtsilä 31 motorima koji su trenutno upisani u Guinessovu knjigu rekorda kao najštedljiviji četverotaktni morori. U dizajn je uključena Wärtsilina tehnologija hibridne baterije koja također utječe na značajne uštede energije. "Naš novi dizajn uključuje najnovije tehnologije i razvijen je kako bi pružio ribarskoj industriji nižu potrošnju goriva i više mogućnosti za razvoj profitabilnih operacija," rekao je Riku-Pekka Hägg, podpredsjednik Ship Designa u Wärtsilä Marine Solutionsu.

    Napisano: Srijeda, 17 Kolovoz 2016 14:08 u Blog
  • Najveći brod na svijetu - Pioneering Spirit

    Najveći brod na svijetu ovog je mjeseca porinut u more iz njemačke luke u Rotterdamu. Dugačak je 382 metara, širok 124 metra što je otprilike površinom veličine 6 nogometnih terena. Konstruirali su ga Finski inženjeri za korporaciju Allseas a služit će većinom za postavljanje i rastavljanje naftovoda i naftnih platformi što je i glavno područje rada te korporacije. Završna cijena Pioneering Spirita za Allseas je 2.4 milijardi €, a odlučili su izgraditi još veći brod do 2020. godine. Glavni dieselski pogon sačinjen je od osam 20-cilindričnih MAN 11,200 kW (svaki) motora te jedan lučki 9-cilindrični motor sa 5,040 kW snage. Sveukupna snaga koju generiraju motori sa ukupno 169 cilindara je 94.6 MW sa 12 Rolls-Royce-ovih potisnika, od kojih svaki ima 5.5 MW snage.

    Napisano: Utorak, 16 Kolovoz 2016 14:08 u Blog
  • Vodeća imena u koaliciji za promociju LNG-a kao brodsko gorivo

    Vodeće tvrtke pomorske industrije oformile su koaliciju pod nazivom SEA/LNG u svrhu ubrzanja širokog usvajanja ukapljenog prirodnog plina (LNG-a) kao brodsko gorivo. Koalicija namjerava ukinuti prepreke koje ometaju globalni razvoj LNG-a za pomorsku primjenu i tako poboljšati utjecaj brodarstva na okoliš. Koaliciju čine tvrtke Wärtsilä,
    Carnival Corporation, DNV-GL, ENGIE, ENN Group, GE Marine, GTT, Lloyds Register, Mitsubishi, NYK Line, Port of Rotterdam, Qatargas, Shell Downstream i Tote. Svaki član doprinosi dogovorenim ljudskim resursima, analizama podataka i dijeljenjem znanja u svrhu podrške koalicijskim inicijativama i aktivnostima.

    LNG pruža značajne ekološke prednosti za brodarstvo u usporedbi s teškim loživim uljem, koje je i dalje najčešće korišteno gorivo u sektoru. U usporedbi s njime, emisije NOx-a u upotrebi LNG-a smanjene su za otprilike 85%, emisije SOx-a gotovo su potpuno uklonjene budući da prirodni plin ne sadrži sumpor, a i emisija čestica je praktički
    nepostojeća zahvaljujući učinkovitosti njegovog izgaranja. Glavna područja fokusa koalicije su razvoj opskrbe LNG-om u velikim lukama, obrazovanje dionika o rizicima i prilikama u upotrebi LNG-goriva i razvoj globalno konzistentnih odredbi o čišćim brodskim gorivima.

    Napisano: Srijeda, 10 Kolovoz 2016 12:32 u Blog
  • MAN sudjeluje u ugovoru za očuvanje klime Münchner Wirtschaft

    MAN je potpisao ugovor Münchner Wirtschaft zajedno uz 14 drugih kompanija te svi dobrovoljno planiraju smanjiti ugljikov dioksid (CO2) 40000 tona do kraja godine 2017. "Dostigli smo vrh klime!" MAN je uveo svoj cilj da smanji ugljikov dioksid za 25% do 2020. Do tog cilja, MAN je izradio detaljne mjere za uštedu energije te smanjenje ugljikovog dioksida u kojoj će Munich elektrana imati veliku ulogu u smanjenju sagorijevanja plinova za 20 do 40%. Uz MAN SE, ostale kompanjije kao Allianz SE, Bayerische Landesbank, Bayerische Motoren Werke AG, BayWa AG, Giesecke & Devrient GmbH, HypoVereinsbank UniCredit Bank AG, Knorr-Bremse AG, Linde AG, MTU Aero Engines AG, Munich RE, OSRAM Licht AG, Siemens AG, Telefónica Deutschland Holding AG, i Telekom Deutschland GmbH su potpisale ugovor očuvanja klime.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 10:11 u Blog
  • MAN opskrbljuje Madrid novim gradskim autobusima u 2016.

    U Madrid stiže 28 novih MAN gradskih autobusa za javni transport Barcelone. Dodatnih 59 vozila će biti dostavljeno u Madrid tijekom ove godine. MAN-ovi dizelski autobusi su bili testirani te dolaze uz nove dodatke kao što je zaštita od požara, nova pripremljena invalidska kolica, besplatni Wifi, USB portovi... Hibridni autobusi su jedni od prvih od MAN-a koji će se kontrolirati i glavnome gradu. Već sada od 21 autobusa, 18 ih je u pogonu. "Oduševljeni smo rezultatima koje smo postigli, u Barceloni i u Madridu..." kaže Manuel Fraile direktor grupe MAN autobusa i kamiona. Francisco González Balmas, direktor tehnike u TMB u Barceloni kaže da će ovi autobusi pozitivno pridonijeti ekonomiji i tehnologiji.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 10:10 u Blog
  • Mavrik Marine - Prvi radni brod sa novim MAN motorom

    Zadnji u generaciji motora od 6 cilindara je D2676 LE433 MAN, također i prvi koji će pokrenuti novu proizvodnju i prodaju. Prvi MAN D2676 motor uskoro kreće u Aljasku u pogon i u lov za lososom. Brod će krenuti svoj rad u kasnoj jeseni koji će imati novi dizajn trupa i moćni D2676 motor putem kojeg će moguće dosezati brzinu od 30 čvorova. LT32 dizajn broda je bio poboljšan tako da može lakše prolaziti kroz guste valove, brod težine 1,200 kg koji je 105 kila lakši od svoga pretka. Prvi LT32 je izrađen za Georgea Daubera koji je radio kao ribar 35 godina. Njegovi razlozi odabira ovog broda i motora su manja potrošnja goriva i manja buka motora. "Ja sam osobno na dobitku, uglavnom financijski, i imam veću ugodnost na brodu" kaže George Dauber. Inženjeri u MAN-ovom centru proizvodnje su uspjeli postići malu potrošnju goriva i smanjenje vibracija u radu. Motor D2676 je već bio testiran na stotinama različitih vozila u tisućama pokušaja te će preuzeti mjesto svojih predaka D2866 i D2876.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 10:08 u Blog
  • MAN dizelski motori i Karpowership obnavljaju partnerstvo

    Dio energetske grupe Karadeniz Holding, u Turskoj, Karpowership je objavio dostavu 12 MAN dizelskih motora 18V 51/60 snage 18.9 MW po motoru. Motori će biti korišteni u svrhu transportera poput kamiona, brodovi, tankere te su promjenjeni u "floating" elektrane, pod njihovim imenom "Powerships". Ove godine bi se trebalo dostaviti do 6 motora. Motori će se koristiti na raznim brodovima na kojima će se koristiti najvjerojatnije prirodni plin ili jače gorivo, rekao je Alexander Stöckler. Karpowership kaže da je jedina kompanija koja operira s cijelom flotom "powerships"-aktivna flota ima 9 brodova, te nude daljinu snage između 30 i 470MW. Novi brodovi imaju MAN motore i biti će korišteni diljem svijeta. Dva broda koja imaju MAN motore se trenutno koriste u Lebanonu da stabiliziraju količinu energije glavnoga grada.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 10:03 u Blog
  • YouTuber isprintao te izradio funkcionalni motor auta pomoću 3D printera

    Tehnologija 3D printanja je uz nas već neko vrijeme i dalje se razvija. Od velikih složenih modela pa do najjednostavnijih malih maketa, printeri su i dalje ograničeni u svojoj tehnici, ali jedan YouTuber odlučio je iskoristiti svoj printer za printanje funkcionalnih motora za aute manje veličine. Jedan od najbolje isprintanih motora su Toyota  2RE, i Toyota 4WD koji su ne samo prema funkcionalnosti nego i prema estetici dosegli veliku ljepotu. Krajnji rezultat motora je dosegao veliku popularnost u svijetu 3D printanja te se proizvod može usporediti sa kinetičkom umjetnošću. Mladi YouTuber objavio je veći broj multimedijskih sadržaja.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 10:02 u Blog
  • Novi MAN motori poručeni u Grand Cayman elektrani

    Diesel i Turbo MAN motori su poručeni za energetski sektor Kariba kao dio daljnjeg zajedničkog poslovanja sa Burmeister & Wain Scandinavian Contractor A/S (BWSC) te Carribean Utilities Company (CUC), poslovanje će biti efektivno i dugoročno. Motori rade odlično, 7 MAN motora donose skoro 90 MW snage, a Carribean Utilities Company (CUC) je jedini koji pruža energiju većini Grand Caymana. Elektrana će ubuduće pomoći CUC-u u povećanju energije. Kako se radovi razvijaju, Walter Offner, voditelj Project Execution MAN Diesel & Turbo je izjavio "Mi smo sretni što smo dio ovoga projekta. Naša kompanija ima dugoročnu vezu s CUC i BWSC kome donosimo s našim efektivnim Diesel motorima kroz više faza našeg širenja." Dopredsjednik Operations & Engineering David Watler je pohvalio MAN-ov trenutni projekt te je izjavio svoje zadovoljstvo s radom motora Diesel i Turbo te dovršetkom novog 40MW elektranom koja je već šesta elektrana dovršena kod CUC-a s MAN Diesel i Turbo motorima. "Korištenjem najnovijom generacijom tehnologije, našim kupcima možemo pružiti veće rate energije među uslugama unutar Kariba." Ceremonija rezanje vrpce se održala u prostoriji Engine Room 6, gdje su postavljeni novi MAN motori. Među nekoliko govornika, bio je Walter Offner koji je hvalio uporan i težak posao i
    partnerstvo između različitih kompanija u projektu. Grand Cayman elektrana je obilježila referencu za MAN-ov 48/60 motor u Karibima.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 08:00 u Blog
  • Prvi Rolls-Royceov plinski brodski motor MTU uspješno odradio 3000 testnih sati

    Tvrtka Rolls-Royce objavila je da je novi plinski brodski motor MTU, prvi u portfelju tvrtke, uspješno odradio 3000 sati na testnoj klupi. Motor ispunjava uvjete tvrtke, kao i uvjete njihovih kupaca: performanse i akceleracija slični su odličnim karakteristikama dizelskog motora, ekonomičan je, pouzdan i čist, navode iz tvrtke. Brend MTU dio je poduzeća Rolls-Royce Power Systems, gdje su uvjereni da će plinski motori biti sve važniji kao dopuna njihovim dokazanim brodskim dizelskim motorima s obzirom na to je prirodni plin važno gorivo budućnosti. Bit će duže dostupan, u mnogim regijama svijeta ga je lakše dohvatiti i ima bolji ekološki otisak od teških ulja i dizela.
    2018. godine Rolls-Royce će isporučiti prve certificirane plinske motore iz serijske proizvodnje za komercijalne brodove. 16-cilindarski plinski motori pokrivat će raspon snage od 1500 do 200 kW i temeljit će se na isprobanom dizelskom motoru MTU 16V 4000 M63 za radne brodove, dok će 2019. portfelj plinskih motora biti dopunjen i 8-cilindarskim motorom s rasponom snage od 750 do 1000 kW koji će pokretati jedan od prvih trajekata na plinski motor velikih brzina u Europi koji će prometovati Bodenskim jezerom.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:59 u Blog
  • Wärtsilä kupila Eniram

    Finska korporacija Wärtsilä potpisala je ugovor o akviziciji Enirama, finske tehnološke tvrtke koja je dobavljač rješenja upravljanja energijom i analitičkih rješenja za pomorsku industriju, prvenstveno u vezi sa smanjenjem potrošnje goriva i emisije ugljikovog dioksida. Eniramova rješenja trenutno su instalirana na više od 270 brodova. Osim sjedišta u Helsinkiju, Eniram ima podružnice u Ujedinjenom Kraljevstvu, SAD-u, Njemačkoj i Singapuru s ukupno 89 zaposlenika, a 2015. ostvario je promet od preko 10 milijuna eura. Akvizicija će Wärtsili omogućiti rast i poboljšanje digitalne ponude i sposobnosti unutar tvrtke, osobito u analizi podataka, modeliranju i optimizaciji performansi. Vrijednost transakcije je 43 milijuna eura, a vlasništvo nad tvrtkom preneseno je na Wärtsilu 1. srpnja 2016.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:56 u Blog
  • Zašto su dizelski motori skloniji elektrolizi od benzinskih?

    U časopisu Successful Farming strojar Ray Bohacz odgovara na pitanje zašto su dizelski motori skloniji elektrolizi od benzinskih. Je li razlog u tome što benzinski motori u većini slučajeva imaju bolje uzemljenje?
    Istina je da se elektroliza zbog lošeg uzemljenja može dogoditi bilo kojem motoru. Postoje mnogi plinski motori na kojima se stvore rupice na jezgri grijača, radijatoru ili aluminijskom usisnom razvodniku zbog lošeg uzemljenja. Ovisno o tome gdje se nalazi uzemljenje visoke impedancije, dizelski motor obično je skloniji elektrolizi zbog sljedećih razloga:


    1. Veće strujno opterećenje startera motora. Veći protok struje znači da je uzemljenje opterećenije.
    2. Dulje vrijeme rada pod visokim opterećenjem.
    3. Dizajn mokre košuljice u većini primjena.
    4. Više dodatne opreme koja možda nije ispravno uzemljena nakon instalacije.


    Međutim, zbog nedostatka aluminija u mnogim robusnim dizelskim motorima, na njih elektroliza zbog lošeg uzemljenja često zapravo ima manji utjecaj. Ulogu igra i mogućnost rashladne tekućine da bude vodič električne energije. Imajte na umu da je glavni razlog upotrebe aditiva za rashladnu tekućinu za dizelske motore je zbog toga što mokra košuljica cilindra vibrira i stvara zračne mjehuriće u rashladnoj tekućini. Ti mjehurići zatim napdaju košuljicu cilindra i s vremenom je nagrizaju i uništavaju motor, što se naziva kavitacijskom erozijom, a elektroliza može nagrizati košuljicu cilindra na sličan način. Elektroliza na košuljici cilindra obično uzrokuje štetu na nasumičnijim mjestima i nije vezana isključivo za potisnu stranu provrta. Zbog toga valja koristiti provjeru napona kao preventivno održavanje na svim motorima. Ako postoji problem, možete odrediti je li uzrokovan lošim uzemljenjem ili potrošenim ili nekvalitetnim aditivom za rashladnu tekućinu i tako ga otkriti prije nastanka većih troškova.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:56 u Blog
  • Brod Empire State VI vratit će se u njujorški kampus ranog kolovoza za početak nove akademske godine.

    Najavljen prvi brod za prijevoz rasutog tereta na ukapljeni zemni plin s pogonskim strojem ME-GI
    Nakon razdoblja pregovora, korejska brodarska tvrtka ILSHIN i Hyundai Mipo Dockyard Co. potpisali su ugovor o izgradnji nosača rasutog tereta nosivosti od 50000 tona. Brod će pogoniti motor MAN B&W 6G50ME-C9,5-GI, koji će sagraditi HHI-EMD (Hyundai Heavy Industries - Engine & Machinery Division) koji će također isporučiti i sustav opskrbe plinskim gorivom.
    Multinacionalna tvrtka za proizvodnju čelika POSCO sa sjedištem u Južnoj Koreji već je pristala unajmiti novoizgrađeni brod nakon isporuke i koristit će ga za prijevoz vapnenca za svoje radove. POSCO će isporučiti spremnik za ukapljeni zemni plin izgrađen od visokolegiranog manganskog čelika, kao alternativa uobičajenijoj leguri nikla.
    Motor ME-GI predstavlja vrhunac dugogodišnjeg rada, a ovisno o relativnoj cijeni i dostupnosti te pitanjima okoliša, vlasnicima pruža mogućnost upotrebe loživog ulja ili plina - prvenstveno prirodnog. Svojstva serije motora ME-GI čine ih trenutno ekološki najprihvatljivijim motorima dostupnim za brodski pogon.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:55 u Blog
  • Wärtsilä ugostila studentski brod za obuku sveučilišta u New Yorku

    Tvrtka Wärtsilä u lipnju je ugostila kadete pomorskog fakulteta Državnog sveučilišta u New Yorku (State University of New York, SUNY) u svojoj tvornici u Trstu. Studenti, njih stotinu, koriste ljetni morski semestar za stjecanje praktičnog iskustva na fakultetskom brodu za obuku Empire State VI.
    Vodstvo pomorskog odjela SUNY-ja i Wärtsilä organizirali su opsežan program kako bi studentima pružili mogućnost da iz prve ruke nauče kako Wärtsilä upravlja svojim proizvodnim objektom. Tehničke prezentacije naglasile su ključne teme od interesa studenata, uključujući tehnologije dvojnog goriva, rješenja za upravljanje plinskim gorivom, Wärtsiline sustave LNGPac i aktivnosti tima za tehničku podršku. Osim toga, studenti su prošli vođeni obilazak proizvodnog postrojenja Wärtsile koji im je pružio detaljan uvid u različite faze sastavljanja Wärtsilinog motora. Većina kadeta već je prošla kolegij o dizelskim motorima srednje brzine i ima iskustvo u obavljanju poslova održavanja na dizelskom motoru, što je dijelom omogućila i Wärtsilä donacijom motora Wärtsilä 26 sveučilištu još 2011. godine.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:54 u Blog
  • Wärtsilä kupila Weir American Hydro

    Wärtsilä, globalni lider u potpunim rješenjima za pomorsko i energetsko tržište, objavila je akviziciju američko-kanadske tvrtke Weir American Hydro koja je stupila na snagu 30. lipnja 2016. Weir American Hydro je vodeći dobavljač i instalater velike opreme i servisa za hidroelektričnu industriju i distribuciju vode, specijaliziran za konzultantsku djelatnost, dizajn i poboljšanje performansi hidroturbina i pumpi. Sjedište tvrtke je u Yorku, državi Pennsylvaniji, a servisni centar u kanadskom Montrealu. Trenutni broj zaposlenika je 241, a 2015. ostvarili su neto prodaju od 45,6 milijuna dolara.
    Ova akvizicija omogućit će rast i proširenje postojeće Wärtsiline ponude za hidroindustriju, u kojoj ima više od 30 godina iskustva u dobavljanju brtvi i ležajeva na globalnoj razini.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:52 u Blog
  • Wärtsilä pogoni najveći kruzer na svijetu

    Brod Harmony of the Seas tvrtke Royal Caribbean International krenuo je u komercijalni rad. Brod sadrži Wärtsiline motore, pogonsku opremu, navigacijski sustav, sustav nadzornih kamera i razna električna i automatska rješenja. S dužinom od 362 metra brod sagrađen u brodogradilištu STX France najveći je brod za krstarenje na svijetu, a isporučen je 12. svibnja ove godine.
    Harmony of the Seas pokreću četiri 12-cilindarska i dva 16-cilindarska motora Wärtsilä 46F s najekonomičnijom potrošnjom goriva u klasi i odličnim omjerom snage i težine/veličine. Za učinkovito manevriranje, brod je opremljen s četiri poprečna porivnika Wärtsilä CT3500.
    Wärtsilä je također proizvela motore i porivnike za sestrinske brodove ovog kruzera, Oasis of the Seas i Allure of the Seas, čime se naglašava povjerenje i suradnja između dviju tvrtki.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:30 u Blog
  • 10 najboljih aplikacija za inženjere

    1. AutoCad 360

    Popularni konstrukcijski softver AutoCad također je dostupan kao mobilna aplikacija koja vam omogućuje pregled i uređivanje DWG datoteka na vašem mobilnom uređaju ili tabletu.

    Platforme: Apple i Android

    2. MathPix Problem Solver

    Aplikacija Mathpix predstavlja ispunjenje sna svakog studenta strojarstva. Radi se o prvoj aplikaciji koja može vizualno riješiti matematički problem koji trebate samo uslikati (radi na rukopis i na tisak).

    Platforme: Apple, uskoro i za Android

    3. Engineering Professional

    Engineering Pro je korisna aplikacija koja sadrži sve potrebne jednadžbe iz svih inženjerskih polja. S više od 650 jednadžbi lako možete odrediti izračune za različite inženjerske probleme.

    Platforme: Apple

    4. FingerCAD

    Ova aplikacija za tehničko crtanja prstima može biti koristan alat za brze nacrte tlocrta kako biste na lokaciji dobili uvid u to kako će prostor biti raspoređen.

    Platforme: Apple

    5. Graphing Calculator

    Korist grafičkog kalkulatora u obliku mobilne aplikacije ne treba posebno objašnjavati.

    Platforme: Apple

    6. HVAC Professional

    Bilo da ste profesionalac u području grijanja, ventilacije i klimatizacije ili samo pokušavate popraviti klimu u svojoj kući, ova aplikacija s 200 jednadžbi može vam biti od velike pomoći.

    Platforme: Apple

    7. iCircuit

    Odlična aplikacija za nacrt strujnih krugova, ispitivanje funkcija, provjeru voltaže i pomoć u rješavanju problema dok ste na terenu.

    Platforme: Sve

    8. iEngineer

    Najopsežnija baza podataka s podacima o veličinama željezne robe. Sadrži američke i metričke veličine vijaka i mnoge složenije informacije.

    Platforme: Apple

    9. LuxCalc

    LuxCalc je odlično rješenje za inženjere strojarstva koji trebaju pomoć s termodinamikom ili svojstvima fluida, budući da aplikacija vrlo precizno računa termofizikalna svojstva raznih fluida.

    Platforme: Apple i Windows PC

    10. Truss Me!

    Za kraj malo opuštanja. Truss Me! je vrlo zabavna igra koja vam omogućuje nacrt i ispitivanje struktura. Izaziva vas na konstrukciju lakših, ali čvršćih struktura, dok istovremeno učite o inženjerskim postupcima u pozadini svega.

    Platforme: Apple i Android

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:28 u Blog
  • Integracija trodimenzionalnog ispisa u standardnu CNC-obradu

    Tvrtka Hybrid Manufacturing Technologies u suradnji s kontrolnom tehnologijom tvrtke Beckhoff razvila je jedinstveno hibridno rješenje na bazi CNC-a koje omogućuje gotovo svakoj CNC ili robotskoj platformi upotrebu alata za rezanje i dodavanje metala na istom vretenu i jednostavnu promjenu između ta dva načina rada. Takve radnje obično obavljaju zasebni strojevi i one zahtijevaju izmjene i korake u programiranju koji oduzimaju mnogo vremena. Nova tehnologija omogućuje mnoge radnje naknadne obrade metalnih dijelova proizvedenih trodimenzionalnim ispisom na istim postavkama, a hibridni pristup omogućava i upotrebu različitih sastava materijala u istoj komponenti, dok inspekcija u tijeku proizvodnje može osigurati razinu kvalitete koju je inače gotovo nemoguće procijeniti. Nakon početnih problema tvrtke HMT s komunikacijom s Ethernetom i HMI-jem u njihovom upravljačkom rješenju, u suradnji s Beckhoffom riješili su navedene probleme i ostvarili lakše povezivanje na lokacijama klijenata i veću mogućnost proširenja rješenja u skladu s razvojem tehnologije i potreba kupaca.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:26 u Blog
  • Stolni 3D pisači nude mnogo više od proizvodnje prototipa

    Rašireno je vjerovanje da su stolni 3D pisači prikladni samo za razvijanje prototipa, dok za „ozbiljniji“ trodimenzionalni tisak trebate velika ulaganja. Međutim, ako znate odabrati najprikladniji pisač za svoj projekt, vrlo brzo ćete uvidjeti bezbrojne mogućnosti primjene stolnog trodimenzionalnog tiska uz jasne resursne koristi. Upravo je za to specijaliziran dobavljač Creat3D čiji klijenti koriste njihove strojeve za proizvodnju alata, pribora za učvršćivanje, kalupova, kućišta za delikatne tehnologije i još mnogo toga. Neki 3D pisači mogu generirati jači omjer snage i težine od aluminija. Najbolji primjer toga je novi 3D pisač Mark Two Composite proizvođača MarkForged koji postiže sjajne rezultate kroz pristup miješanja s najlonom kao osnovnim materijalom s mogućnosti dodavanja kevlara, staklenog vlakna ili karbonskog vlakna za poboljšanu funkcionalnost. Karika ojačana karbonskim vlaknom ispisana na pisaču Mark Two Composite na fakultetu Olin College of Engineering tako je uspjela izdržati teret od otprilike 10 tona prije pucanja, uz trošak tiska manji od 20 funta.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:26 u Blog
  • Veći raspon 3D-tiska

    Raspon materijala koje je moguće koristiti u trodimenzionalnom tisku mogao bi biti značajno proširen zahvaljujući projektu Sveučilišta u Nottinghamu. Agencija Ujedinjenog Kraljevstva Engineering and Physical Sciences Research Council (EPSRC) dodijelila je Sveučilištu sredstva u iznosu od 3,5 milijuna funti za pokušaj razvitka novih materijala za 3D-tisak. Kao dio projekta, istraživači će ustanoviti niz zbirki koje navode kombinacije materijala koje bi industrija mogla koristiti u različitim tehnologijama trodimenzionalnog tiska. Glavni cilj projekta je razbiti usku povezanost postupka tiska i korištenog materijala te tako omogućiti veći raspon materijala. Zahvaljujući naprednoj tehnologiji skrininga, istraživači će vrlo brzo moći vidjeti može li se neki materijal otisnuti i kakva su mu svojstva. Tim namjerava istražiti izradu materijala za tehnologije tintnog tiska, ekstruzije mase i ekstruzije topljenjem (HME).

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:25 u Blog
  • Prvi dvotaktni motor na tri goriva u svijetu

    Tvrtka Mitsui Engineering & Shipbuilding Co., Ltd. (MES) 29. lipnja je objavila da je dovršila prvi dvotaktni dizelski motor ME-GIE na etanski pogon u svijetu. Motori će se koristiti za pogon tri etilenska nosača koji će prvenstveno kao teret prevoziti tekući etan.
    Motor Mitsui-MAN B&W 7G50ME-C9.5-GIE je prvi u nizu od tri motora za instalaciju na tri nosača ukapljenog etilenskog plina s obujmom od 36000 m3 za njemačku tvrtku Hartmann Schiffahrt i norvešku tvrtku Ocean Yield koji se grade u kineskom brodogradilištu Sinopacific Offshore Engineering (SOE).
    Prema tvrtki MAN Diesel & Turbo, etan je odabran kao gorivo zbog konkurentnijih cijena i znatno kraćeg vremena snabdijevanja u usporedbi s loživim uljem. Ovaj motor predstavlja kulminaciju dugogodišnjeg rada i vlasnicima brodova pruža mogućnost upotrebe goriva ili plina ovisno o cijeni i dostupnosti, kao i s obzirom na ekološka razmatranja, budući da je profil emisije ugljičnog dioksida kod etana mnogo bolji nego profil loživog ulja. Također, motori će se moći lako pretvoriti da rade na metan, prema željama vlasnika.
    MAN Diesel & Turbo trenutno ima narudžbu za osam ovakvih ME-GIE motora.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:24 u Blog
  • hyperMILL najbolji u mjernim testovima

    Prije 18 mjeseci središni IT-odjel BMW-a počeo je potragu za novim sustavom CAD/CAM čiji je cilj bio pronaći rješenje s visokim pokrićem za mnoga različita područja primjene numeričke kontrole u specijaliziranim odjelima. U jesen 2014. pozvali su OPEN MIND i pet drugih proizvođača tehnologije CAD/CAM na sudjelovanje u mjernim testovima, a OPEN MIND je imao najbolje rezultate zahvaljujući tehničkim i ekonomskim prednostima tehnologije hyperMILL, modularnog CAM-rješenja koje integrira sveobuhvatan koncept dvodimenzionalnog, trodimenzionalnog i 5-osnog glodanja i strojne obrade poput rezanja velikom brzinom i visokih performansi (HSC i HPC) u jednom sučelju. Potpuna strojna obrada sa samo jednim CAM-softverom i jednim postprocesorom za sve postupke tokarenja i glodanja rezultira u integriranim postupcima i smanjenim vremenima strojne obrade.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:24 u Blog
  • Wärtsilä oprema prve trajekte na dvojno gorivo u UK-u

    Finska tvrtka Wärtsilä objavila je da će opremiti prve trajekte na dvojno gorivo u Ujedinjenom Kraljevstvu izgrađene za škotsku brodarsku kompaniju Caledonian Maritime Assets. Prema ugovoru potpisanom u prosincu 2015., Wärtsilä će također biti zadužena za inženjering i usluge podrške na lokaciji.
    Wärtsilä će uz ostalu opremu poput mjenjačkih kutija, brtvila i ležajeva te sustava propelera promjenjiva koraka za svaki od dva plovila isporučiti dva šesterocilindarska glavna motora koji mogu raditi na ukapljeni zemni plin ili konvencionalna dizelska goriva te dva pomoćna šesterocilindarska motora. Navedene ro-ro brodove duge 102 metra gradi Ferguson Marine Engineering Limited u brodogradilištu u Glasgowu, a očekuje se da će ući u službu tijekom druge polovice 2018. diljem različitih ruta uz zapadnu obalu Škotske.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:23 u Blog
  • MXP – namjenski turbopunjač dizajniran i optimiziran za pomoćne brodske motore

    Prvi namjenski turbopunjač tvrtke ABB Turbocharging dizajniran u suradnji s korporacijom IHI posebno za platforme pomoćnih dizelskih brodskih motora srednje brzine sa snagom od do 2 MW.
    MXP je dizajniran da ispuni posebne potrebe tržišta pomoćnih brodskih motora u pogledu djelovanja, učinkovitosti i održavanja. Namjenska tehnologija omogućuje optimalne performanse pomoćnih motornih sustava, a pojednostavljeni ali snažni dizajn omogućuje lako održavanje na temelju samouslužnog modela održavanja na temelju stanja s učinkom manjih troškova održavanja za krajnjeg kupca. Jedna od glavnih značajki dizajna usmjerenog na kupca jest koncept koji omogućuje održavanje lako za upotrebu podržan digitalnom samouslužnom aplikacijom koja članovima posade pruža fleksibilnost pojedinačnog održavanje turbopunjača kad god i gdje god je potrebno, pomoću standardnih alata dok je plovilo operativno.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:20 u Blog
  • Super učinkoviti MAN V35 / 44 G TS

    MAN V35 / 44 G TS je super učinkovit, iskrom paljeni dvostupanjski-turbo benzinski motor.
    MAN V35 / 44 G TS dostupan je u 12V i 20V izvedbama broja cilindara s električnom snagom 6,9 MW do 12,4 MW.
    U jednociklusnoj izvedbi, MAN V35 / 44 g TS dosegne mehaničku efikasnost do 50,7%.
    Verzija motora sa dvostupanjskim turbopunjačem 35/44 g TS ima dodatnu snagu i učinkovitost, veću gustoću snage, a time i kompaktaniji dizajn.
    Ideja dvostupanjski turbo je jednostavan: dva turbopunjača iza motora, jedan za drugim, što rezultira u značajnom povećanju učinkovitosti i proizvodnje.
    Za ovaj koncept, korise dvije jake in-house tehnologije: kontinuirano poboljšanje njihovog benzinskog motora MAN 35/44 g, u kombinaciji s MAN dvostupanjskom turbopunjačkom jedinocom.
    Turbopunjači su srž ove inovacije i MAN Diesel & Turbo je jedini veliki proizvođač motora koji dizajnira i gradi svoje turbopunjače.
    To omogućuje da postignu savršeno usklađivanje motora i turbopunjača koji su doveli do vrhunske performanse MAN 35/44 g TS.

    Napisano: Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:16 u Blog
  • Brodotrogirov drugi tanker za pomorsku kompaniju Trogir Maritime

    Tanker vrijedan 40,8 milijuna eura namijenjen za transport kemijskih i naftnih proizvoda dug je 184 metra, širok 32,20 metara i ima kapacitet nosivosti od 49.500 metričkih tona. Pokreće ga MAN B & W snage 8000 kW, koji postiže brzinu od 14,5 čvorova. Vrpcu je presjekao vlasnik i član Uprave Danko Končar, koji je izjavio da kompanija Trogir Maritime te tankere iznajmljuje brodarima za dnevni iznos od između 7.500 i 9.500 dolara.

    Napisano: Srijeda, 20 Srpanj 2016 13:51 u Blog
  • Federal Mogul razvio unutarnje hlađenje klipa

    Federal Mogul razvio je hlađenje klipa koje mu omogućuje da radi pod temperaturom motora više od 100°C višom od trenutnih granica. Keri Westbrooke, direktor inženjeringa i tehnologije u Federal Mogulu, objašnjava kako to omogućuje 5 % veću energetsku efikasnost. Firma smatra da će do 2021. započeti sa serijskom proizvodnjom tih klipova.

    Napisano: Srijeda, 20 Srpanj 2016 13:50 u Blog
  • Wärtsilä 31 – najefikasniji dizelski motor na svijetu

    Wärtsilä 31, motor koji je predstavljen prošle godine, najefikasniji je četverotaktni dizelski motor na svijetu a nakon upisa u Guinnessovu knjigu rekorda dobio je i nagradu „Marine Engines Award“.
    Motor se proizvodi u tri verzije i zato ima mogućnost korištenja više vrsta goriva, od lakog do teškog dizela različite kvalitete. Namijenjen je kao pogonski motor za brodove koji zahtijevaju snagu od oko 4,2 do 9,8 MW. Još jedna prednost je servis koji treba obaviti svakih 8000 sati, dok se kod sličnih brodskih motora takav servis mora obaviti već nakon 2000 sati.

    Napisano: Srijeda, 20 Srpanj 2016 12:52 u Blog