Dizelski motori

ADRIADIESEL d.d. proizvodi četverotaktne srednjehodne dizelske motore prema MAN Diesel SE licenciji i motor ADRIA 40 po vlastitoj dokumentaciji.

Rezervni dijelovi

Adriadiesel d.d. proizvodi rezervne i zamjenske dijelove za motore proizvedene po licenciji ADRIA 40 od 1955. godine i rezervne dijelove za motor L23/30H rađen po licenciji MAN Diesel  SE.

Usluge i remont

Adriadiesel pruža usluge održavanja i servisa diesel motora, kompresora, pumpi te ostale energetske opreme.

Adriadiesel d.d. - ex. Jugoturbina

U skladu s čl. 550.g st. 2. ZTD-a, Plan podjele trgovačkog društva ADRIADIESEL d.d. osnivanjem novog trgovačkog društva ADRIADIESEL GREEN ENERGY dioničko društvo za izgradnju i remont održivih energetskih postrojenja je objavljen na internetskoj stranici društva s koje ga je moguće preuzeti bez naknade.

Plan podjele društva - PDF

 

Servis i popravci Adria 40 & MAN dizelskih motora diljem svijeta: 60 godina iskustva


Nudimo sljedeće proizvode:

  • Srednjehodne četverotaktne MAN Diesel & Turbo (500 kW - 3000 kW) motore (500 kW – 3000 kW)
  • Velike motore po vlastitoj dokumentaciji ADRIA 40 (6,3 MW) 
  • CPP (kontejnerske centrale / generatore na dizelski pogon) (500 kW)

i usluge :

  • rezervne dijelove za dizelske motore Adria 40 i MAN
  • uklanjanje kvarova, održavanje, servis i popravak Adria 40, MAN i drugih dizelskih motora i drugih elektroenergetskih postrojenja
  • remonte dizelskih motora
  • usluge strojne i toplinske obrade
  • cijeli niz usluga popravaka brodova, na kopnu ili na plovnim dokovima, u suradnji sa Servisnim centrom Trogir brodogradilišta Brodotrogir.

Nekoliko riječi o nama:

Tvrtka „Tvornica diesel motora“ osnovana je 1949. godine kao dio velikog industrijskog kompleksa „Jugoturbina“.
Pod nazivom „Adriadiesel“ poslujemo od 1991. godine.

Tvornica Adriadiesel d.d. proizvodi motore pod licencijom ADRIA 40 te pod licencom „MAN Diesel & Turbo“ (Njemačka) od 1998. do 2018. godine.
Od osnutka tvrtke, tijekom 60 godina postojanja, proizvedeno je i isporučeno u više od 50 zemalja širom svijeta više od 1580 motora ukupne snage preko 2.000 MW.

 

Željeli bismo biti Vaš prvi izbor za pružanje navedenih usluga i proizvoda zbog naše kvalitete, iskustva i konkurentnosti cijena.

Molimo, pošaljite nam upit ili zahtjev za ponudu, a mi ćemo Vam poslati naše najbolje cijene.

Slobodno nas kontaktirajte za sve dodatne informacije.


S poštovanjem,


dr. sc. Nenad Končar,
ADRIADIESEL d.d.
predsjednik uprave
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.                                                                                                                                                                                                                            
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

 

Pročitano 260351 puta Posljednja izmjena: Ponedjeljak, 27 Srpanj 2020 11:38

Video sadržaj

Izgradnja motora ADRIA 40
Više u ovoj kategoriji: Foto galerija »
  • Rješenje vojnih vlasti

    "Naređujem da se u Karlovcu izgradi tvornica parnih turbina za potrebe ratne i trgovačke mornarice. Nositi će ime Edvarda Kardelja." General Ivan Gošnjak

    Napisano: Ponedjeljak, 21 Rujan 2020 05:59 u Blog
  • Ostale aktivnosti Jugoturbine

    Jugoturbina je bila vrlo aktivna u raznim aktivnostima zaposlenika kao što su humanitarne i kulturne aktivnosti. Od humanitarnih aktivnosti posebno se ističu aktivnosti dobrovoljnih davalaca krvi, sekcija za borbu protiv raka, te aktivno dobrovoljno društvo vatrogasaca.
    Od kulturnih aktivnosti zaposlenici Jugoturbine su imali aktivnosti u području folklora, muzičkoj i dramskoj sekciji te likovnoj sekciji. U području tehničke kulture je postojalo društvo inovatora.

    Napisano: Petak, 18 Rujan 2020 06:44 u Blog
  • Znanstveni napredak

    Kroz godine rada i iskustva u rješavanju konstrukcijskih i proizvodnih problema, sve se više znanosti unašalo u proizvode i postupke. Sve češće se koristila vlastito razvijena elektronika, razvojni labaratorij, računalni programi te informatika i organizacija podržana računalima. Krajem 60-ih osnovana je jedinica "Istraživanje i razvoj", a krajem 70-ih "Institut Jugoturbine". Razvoj osnovnih proizvoda ostao je u radnim organizacijama proizvodnje parnih turbina, motora i pumpi, ali je sve više labaratorija, računalnih kapaciteta, razvojnih i investicionih inžinjera bilo koncentrirano u Institutu, koji je sredinom 80-ih dosegao brojku od 330 zaposlenih.

    Napisano: Četvrtak, 17 Rujan 2020 06:19 u Blog
  • POZIV NA GLAVNU SKUPŠTINU ADRIADIESEL GREEN ENERGY d.d.
    Napisano: Srijeda, 16 Rujan 2020 11:29 u Blog
  • POZIV NA GLAVNU SKUPŠTINU Adriadiesel d.d.
    Napisano: Srijeda, 16 Rujan 2020 11:27 u Blog
    Oznake: adriadiesel
  • Prestanak postojanja Jugoturbine

    Skupština Složenog poduzeća na svojoj sjednici održanoj 16.11.1990. godine donijela je odluku o prestanku postojanja Složenog poduzeća obrazlažući tu odluku stečajem Tvornice parnih turbina, najavom stečaja Tvornice pumpi i nepostojanjem nikakave poslovne koncepcije koja bi opravdala razloge postojenja SP-a Jugoturbina. 17.12.1990. Okružni privredni sud u Karlovcu svojim je rješenjem otvorio postupak likvidacije na poduzećem Jugoturbina. Nakon otvaranja likvidacije pojedina poduzeća iz njenog sastava nastavljaju dalje poslovati kao potpuno samostalne tvrtke. Jedna od samostalnih tvrtki je i Adriadiesel koja i danas uspješno funkcionira.

    Napisano: Utorak, 15 Rujan 2020 11:01 u Blog
  • Odmor i rekreacija

    Zaposlenici u Jugoturbini imali su navike i potrebe kao i mogućnosti za veoma razvijene oblike sportskog i društvenog života, odmora i rekreacije. Organi upravljanja su financijski potpomagali sve oblike sporta i rekreacije. Sportski timovi Jugoturbine bili su u mnogim disciplinama predvodnici. Istovremeno djelatnici Jugoturbine su aktivno sudjelovali u raznim djelatnostima sporta, rekreacije i drugih aktivnosti u gradskim organizacijama. Posebno je bitno izdvojiti organizaciju odmora i rekreacije radnika na moru. Jugoturbina je posjedovala odmarališta na Bobovištu na otoku Braču te u Pirovcu. Kasnije je izgrađeno i odmaralište na Krku.

    Napisano: Ponedjeljak, 14 Rujan 2020 06:12 u Blog
  • Zadovoljenje stambenih potreba zaposlenika

    Proces rada u Jugoturbini je zahtjevao obrazovano profilirane radnike, koji su tada dolazilili iz svih djelova zemlje. Velik broj mladih ljudi skolovao se da bi radio u Jugotubini i živio u Karlovcu. Većina ih je bila odvojena od svojih roditelja i bili su prinuđeni svoj problem problem stanovanja rješiti u Karlovcu. Izgradnjom tvornice izgrađeno je naselje Švarča koje je djelomično zadovoljilo potrebe prvih prispjelih radnika. Samački hoteli su bili jedini smještaj za mlade radnike uključujući i cijele obitelji. U okvirima stambenih programa osigurana su sredstva za gradnju 100 stanova.

    Napisano: Petak, 11 Rujan 2020 06:18 u Blog
  • Obrazovanje radnika

    Obrazovanje kao jedna od najbitnijih odrednica opstanka tvornice bilo je nedorečeno, bez cjelovite koncepcije, s nedovoljnim brojem i neusklađenom strukturom zaposlenih. Za primjer neka posluži informacija da je tvrtka u trenucima financijske krize zapošljavala 35 diplomiranih inžinjera strojarstva što je još uvijek bilo nedovoljno s obzirom na obim proizvodnje. Zbog potrebe za radnicima definiran je cjelovit i obuhvatan program potpore obrazovanju i angažiranju radnika.

    Napisano: Četvrtak, 10 Rujan 2020 11:31 u Blog
  • Orgnaizacijske forme i osnivanje Jugoturbine

    Tvornica Jugoturbina osnovana je rješenjem vlade FNRJ od 24.07.1949. godine pod nazivom Tvornica "Edvard Kardelj" a registrirana je kod financijske uprave JNA u registru vojno privrednih poduzeća. Rješenjem Nadzornog odbora grada Karlovca od 31.03.1954. godine prihvaćena je odluka Radničkog savjeta tvornice o promjeni naziva "Edvard Kardelj" u naziv "Jugoturbina" - Tvornica turbina i strojeva Karlovac. Kasnije, te iste godine, odnosno 15.12.1954. godine, izmjenjeno je ime u - Jugoturbina - tvornica parnih turbina i diesel motoraKarlovac, sa sjedištem u Karlovcu, Mrzlo Polje 155 što je kasnije izmjenjeno u Mala Švarča 155. Naziv tvornice ponovno je promjenjen odlukom radničkog savjeta 23.05.1969. godine i od tada je puni naziv tvornice - Jugoturbina - tvornica parnih turbina diesel motora i pumpi Karlovac. 

    Napisano: Četvrtak, 10 Rujan 2020 06:10 u Blog
  • "Investicije Jugoturbine (od 1973. nadalje)"
    U razdoblju od 1973. do 1992. godine realizirani su sljedeći investicioni programi:
     
    - Tvornica pumpi počela je raditi u novoj proizvodnoj hali
    - Organizirana proizvodnja elemenata namjenske proizvodnje u novoizgrađenoj Tvornici plinskih turbina
    - Izgrađen nov suvremeni restoran društvene prehrane (1600m2)
    - Izgrađena nova proizvodna hala u kojoj je organizirana proizvodnja kliznih ležajeva (4500m2)- Izveden novi vrelovodni sistem s novim toplinskim stanicama i kompletno rekonstruiranim sistemom centralnog grijanja u       postojećim proizvodnim prosorima
    - Izgrađena je nova kanalizacijska mreža za oborinsku i fekalnu vodu, projektirana je i i izvedena tako da se priključi na novi južni gradski kolektor
    - Potpuno je rekonstruirana električna visokonaponska mreža
    - Za potrebe Valjaonice izgrađen spreminik mazuta (500m3)
    - Izgrađeni su novi putovi, ograde, autobusna ugibališta i stajališta, rekonstruirana željeznička pruga
    - U suradnji s Općinom izgrađen je novi most preko Mrežnice, bitan uvijet za ovakav razvoj južne industrijske zone
    - Osposobljen veliki skladišni prostor za potrebe trgovine na Turnju
    Napisano: Srijeda, 09 Rujan 2020 12:14 u Blog
  • "Vjesnik", Srpanj 1952.

    Poduzeće Edvard Kardelj iz Karlovca traži inžinjera-ekonomista za dužnost komercijalnog rukovodioca...

    Poželjno je da ima iskustva u strojogradnji, te da zna ili se služi engleskim, njemačkim ili francuskim jezikom. Plaća solidna i stan osiguran u novogradnji...

    Oglas u "Vjesniku" Srpanj 1952.

    Napisano: Srijeda, 09 Rujan 2020 11:45 u Blog
  • "Vjesnik", Srpanj 1953.

    Tvornica Edvard Kardelj iz Karlovca izbacila je iz proizvodnje (isporučila, op.) prvu seriju od 30 diezel motora. Motori će biti isporučeni kupcima u Srbiji i Makedoniji. U proizvodnji se nalazi još 70 takvih motora. Cijena motora je 260.000 dinara.

    ("Vjesnik", Srpanj 1953.)

    Napisano: Utorak, 08 Rujan 2020 11:23 u Blog
  • Organizacija Jugoturbine

    Tvornica je organizirana kao Složeno podužeće "Jugoturbina", poslovni sistem kao dioničko društvo. Radne organizacije organizirane su kao društvena poduzeća.

    Po ugovoru o snivanju dionički kapital podijeljen je na 10.000 dionica nominalne vrijednosti 250 USD.

    Napisano: Ponedjeljak, 07 Rujan 2020 09:01 u Blog
  • "Vjesnik" Svibanj 1952.

    Tvornica 'Edvard Kardelj' iz Karlovca izvan svog proizvodnog programa proizvodi diezel motore tipa DTM od sedam konjskih sila... Poljoprivredne i ribarske zadruge imaju 40 posto popusta od prodajne cijene.

    (Oglas u "Vjesniku" 30. Svibnja 1952.)

    Napisano: Petak, 04 Rujan 2020 11:20 u Blog
  • Jugoturbina - Planiranje i razvoj novih poslova

    Razvoj Jugoturbine 1973. i dalje o kojem smo prethodno pisali bitno je vezan za njezinu stratešku orijentaciju prema svjetskom tržištu. To najbolje ilustrira podatak da je učešće izvoza u ukupnom prihodu u 1979. godini iznosio tek 5%, 1980. godine 11%, a 1985. godine čak 44%.

    U 1985. godini odnos konvertibilnog izvoza i uvoza ostvaren je s indeksom 225. Dakle, konvertibilni izvoz je gotovo 2,3 puta veći od konvertibilnog uvoza.

    Tako je konačno ostvaren aktivni izvoznik. To je u tadašnjim privrednim uvjetima bilo veliko dostignuće i odlično pozicioniranje za nove ambiciozne poslove i razvojne planove.

    Svi ostali kvalitativni pokazatelji rasta iskazuju u tom razdoblju natprosječne tendencije. "Jugoturbina" je bila povezana s brojnim poduzećima kroz organiziranost u zajednice radi objedinjenog nastupanja na domaćem i stranom tržištu u kompleksnim objektima i prema državi radi osiguranja povoljnih uvjeta poslovanja i nastupanja proizvođača invensticijske opreme kao što su INGRA, JADRANBROD, DUNAVBROD, ZINVOJ, JUMEL...

    Napisano: Četvrtak, 03 Rujan 2020 13:08 u Blog
  • "Vjesnik" Prosinac 1952.

    U Mrzlom Polju završeni su glavni radovi na izgradnji četiri velike hale i energetski objekti i počela je montaža strojeva u ovdašnjoj tvornici 'Edvard Kardelj'...

    N rijeci Mrežnici izgrađen je novi most dug 80 metara... U radničkom naselju izgrađeno je 40 jednokatnica sa 170 konfornih jednosobnih, dvosobnih i trosobnih stanova.

    U naselju su i dva nova hotela svaki sa 70 soba za samce, a gradi se još 10 jednokatnica, trgovačka kuća i restoran...

    ("Vjesnik", 28. Prosinca 1952.)

    Napisano: Srijeda, 02 Rujan 2020 09:00 u Blog
  • "Karlovački tjednik" br. 22, studeni 1953.

    Nakon dužeg ispitivana i pokusa, koji su pokazali dobar rezultat, Tvornica parnih turbina izradila je prvu količinu postrojenja za umjetnu kišu... Tvornca očekuje atest o ispravnosti postrojenja, da bi mogla započeti proizvodnju prve serije od 700 takvih postrojenja... Taj će se proizvod izvoziti u bliskoistočne zemlje, osobito u Tursku...

    ("Karlovački tjednik" br. 22, studeni 1953.)

    Napisano: Utorak, 01 Rujan 2020 12:13 u Blog
  • "Karlovački tjednik" br. 12, rujan 1953.

    Tvornica parnih turbina "Edvard Kardelj" dobila je nedavno narudžbe iz Turske za isporuku 700 diezel agregata za navodnjavanje. Centrifugalna sisaljka, proizvod tvornice, daje u minuti 800 litara vode na visinu od 25 metara, čime se mogu navodnjavati prilično velike parcele zemlje.

    ("Karlovački tjednik" br. 12, rujan 1953.)

    Napisano: Ponedjeljak, 31 Kolovoz 2020 09:33 u Blog
  • "Vjesnik", veljača 1953.

    Oglasom u dnevnim novinama tvornica 'Edvard Kardelj' traži što više inžinjera i strojarskih tehničara i tehničara elektrostruke... Osim njih tvornica traži veći broj strojobravara, kovinotokara, metaloglodača, metalobravara i druge stručne radnike...

    (Oglas u "Vjesniku", veljača 1953.)

    Napisano: Petak, 28 Kolovoz 2020 12:11 u Blog
  • Karlovački tjednik br. 32 1954.

    List bilježi da je za direktora "Jugoturbine" izabran Hugo Gazin. Došao je poslije direktora pukovnika Luke Knezovića.

    ("Karlovački tjednik br. 32 iz kolovoza 1954.")

    Napisano: Utorak, 25 Kolovoz 2020 11:57 u Blog
  • Tehnička, tehnološka i znanstvena dostignuća Jugoturbine

    Konstrukcija i proizvodnja velikih parnih turbina, dizelskih motora i centrifugalnih pumpi, tehnički, tehnološki i znanstveni je izazov kakav si mogu priuštiti samo velike ili razvijene zemlje, kakova Jugoslavija u 1949, 1954 ali i kasnije nije bila. To znači da je trud, entuzijazam i znanje zaposlenih inženjera, tehničara bio znatno iznad prosjeka Jugoslavije.
    Da bi se konstruirala parna turbina, potrebno je znati proračune termodinamike, čvrstoće materijala, teorije...
    U razvoju turbina, motora, laboratorija sudjelovali su razni stručnjaci, npr: prof. Ernest Kraft, ing. A. Ošlag, ing. J Bašić, ing. S Todorovski, prof. M. Mikulić, ing. I. Gojak, ing. I. Tudić...

    Napisano: Ponedjeljak, 24 Kolovoz 2020 12:24 u Blog
  • Edvard Kardelj - Oglas za konstrukcioni ured ("Vjesnik")

    Tvornica 'Edvard Kardelj' iz Karlovca traži za svoj konstrukcioni ured u Zagrebu nekoliko strojarskih inžinjera i kontruktora...

    Oglas u "Vjesniku" 13. rujna 1952.

    Napisano: Petak, 21 Kolovoz 2020 10:29 u Blog
  • Tvornica parnih turbina

    Nakon dužeg ispitivanja i pokusa, koji su pokazali dobar rezultat, Tvornica parnih turbina izradila je prvu količinu postrojenja za umjetnu kišu. Tvornica očekuje atest o ispravnosti postrojenja, da bi mogla započeti proizvodnju prve serije od 700 takvih postrojenja. Taj će se proizvod izvoziti u bliskoistočne zemlje, osobito u Tursku.

    "Karlovački tjednik", br. 22, studeni 1953.

    Napisano: Srijeda, 19 Kolovoz 2020 11:31 u Blog
  • Prve brodske turbine - Edvard Kardelj ("Vjesnik", 6 rujna 1952.)

    U tvornici "Edvard Kardelj" u Karlovcu uskoro će se dovršiti izrada prve brodske turbine jačine 420 konjskih sila. Uskoro započinje proizvodnja protutlačnih turbina snage 250 kilovata koje su sada u projektiranju.

    "Vjesnik", 6 rujna 1952.

    Napisano: Utorak, 18 Kolovoz 2020 10:00 u Blog
  • Razvitak vanjskotrgovinske funkcije

    Početkom 70-ih godina Jugoturbina je imala velike poznate financijske i razvojne teškoće. Nabrojit ćemo one najvažnije:
    - Tehnološki složena proizvodnja te investiciono nezavršena da zadovolji potrebe domaćeg i vanjskog tržišta.
    - Nemogućnost dobivanja trajnih obrtnih sredstava za proizvodnju i nabavu materijala odgovarajuće kvalitete i rokova.
    - Nepostojanje dugoročnih kredita poslovnih banaka za kreditiranje njenih kupaca.
    - Stalna manjkavost deviznih sredstava za neophodnu nabavu uvoznih materijala i dijelova.
    - Nerazvijena proizvodnja dijelova i mterijala od domaće industrije.
    - Nerazvijena prodaja vlastitih proizvoda, obradi vanjskih tržišta, izvozu i uvozu.

    Utvrđuje razvojnu politiku u sljedećim smjerovima:
    - Organizira ofertne biroe koji sa proizvodnjama obrađuju ponude za plasman turbina motora i pumpi.
    - Razvija izvozne i uvozne poslovne funkcije.
    - Organizira financiranje poslova sa bankama i fondovima.
    - Izrađuje programe novih proizvoda i komponenti te osigurava sredstva za izgradnju.
    - Osniva Niederlasung i otvara servisne radove u Njemačkoj.
    - Osigurava gradilišta, projekte i vodi organizaciju gradnje i nadzora.

    Napisano: Ponedjeljak, 17 Kolovoz 2020 11:37 u Blog
  • Francuski autobusi za transport iz Zagreba, "Karlovački tjednik"

    "Nedavno su u Francuskoj kupljena dva luksuzna, moderna i brza autobusa koji imaju avionska sjedala, grijanje, radio i zvučnike. Ovim autobusima tvornica će svakog dana prevoziti iz Zagreba u Karlovac visokokvalificirane stručnjake."

    "Karlovački tjednik" br. 4., 1954.

    Napisano: Petak, 14 Kolovoz 2020 11:05 u Blog
  • Proizvodnja parnih turbina, "Karlovački tjednik"

    Tjednik piše da je počela proizvodnja nekoliko parnih turbina za mornaricu (brodogradilišta Split i 3. maj, Rijeka) te da je iz Bregane stigla oprema i strojevi za proizvodnju dizel motora.

    "Karlovački tjednik" br. 30., 1954.

    Napisano: Četvrtak, 13 Kolovoz 2020 11:58 u Blog
  • Jugoturbina, "Tjednik"

    Ime "Jugoturbina" prvi je puta spomenuto u lokalnoj štampi 16. travnja 1954. u "Karlovačkom tjedniku" br. 16 iz te godine. Više se ne spominje tvornica "Edvard Kardelj" jer je poduzeće promijenilo ime.

    Napisano: Srijeda, 12 Kolovoz 2020 10:10 u Blog
  • Razvitak Jugoturbine - Rast broja radnka

    Širenje proizvodnje, intenzivan razvoj i otvaranje novih pogona bile su u promatranom razdoblju temeljne značajke rada i poslovanja Jugoturbine što je uvjetovalo i veći porast broja zaposlenih.

    U Jugoturbini je 1977. godine bilo zaposleno 5000 radnika, a 1986. ih je 8593, odnosno za devet godina povećan je broj zaposlenih za 2984. Uzme li se u obzir i prirodni godišnji odljev, znači da je godišnje zapošljavano oko 430 novih radnika ili ukupno 3870.

    Povećanje broja zaposlenih, istovremeno je bitnije mijenjalo kvalifikacijsku strukturu, u kojoj brže raste obrazovni nivo radnika sa visokim školskim obrazovanjem.

    Ovako intenzivan razvoj pratili su i istovremeno omogućavali adekvatni poslovni rezultati i relativno dobra pozicija na domaćem i svjetskom tržištu.

    Napisano: Utorak, 11 Kolovoz 2020 06:23 u Blog
  • Razvitak Jugoturbine 1972.-1990.

    Na razvitak tvornice izvanredno velik značaj i utjecaj uvijek je imala ukupna ekonomska i politička situacija u tadašnjoj Jugoslaviji i Hrvatskoj. Poznato je da je u početku toga razdoblja razvitka tvornice bila sve izraženija ekonomska i politička kriza u tadašnjoj Jugoslaviji i njenim republikama.

    Sva rukovodstva tvornice, od osnivanja 1949. pa sve do 1990. godine, nastojala su savladati utjecaje ekonomske i političke krize stalnim širenjem proizvodnje, tržišta i jačanjem ekonomske odgovornosti pojedinih proizvodnji.

    Razvitak tvornice u tome razdoblju bio je naročito obilježen:
    - organizacijskim prilagodbama temeljenimna Ustavu i Zakonu.
    - koncentriranjem poduzeća karlovačke metalne industrije oko Jugoturbine.
    - dislokacijom dijelova proizvodnje van Karlovca.
    - daljnjim tehnološkim razvitkom.

    Napisano: Četvrtak, 23 Srpanj 2020 06:32 u Blog
  • Brodske turbine, "Vjesnik"

    "U tvornici "Edvard Kardelj" u Karlovcu uskoro će se dovršiti izrada prve brodske turbine jačine 420 konjskih sila.

    Uskoro započinje proizvodnja protutlačnih turbina snage 250 kilovata koje su sada u projektiranju."

    ("Vjesnik", 6 rujna 1952.)

    Napisano: Srijeda, 22 Srpanj 2020 10:11 u Blog
  • Jugoturbina u razdoblju 1963.-1973.

    Razdoblje 1963.-1973. godine može se označiti kao razdoblje stabilizacije proizvodnje osnovnih proizvoda, povećane proizvodnje za domaće tržište i izvoz. Također je smirena fluktuacija zaposlenih, a povećava se broj visokostručnih tehničkih ali i ekonomsko-financijskih i pravnih kadrova.

    Stabilizirana je uprava tvornice kao i vodeći ljudi u turbinama, motorima i pumpama. Kupuju se novi alatni strojevi, kompletira se ispitna stanica  turbina, motora i pumpi. Uvodi se mehanografska obrada svih podataka - ARITMA.

    Napisano: Utorak, 21 Srpanj 2020 11:44 u Blog
  • Jugoturbina

    Jugoturbina, poduzeće za proizvodnju parnih i plinskih turbina, dizelskih motora i energetske opreme, osnovano inicijativom vojnih vlasti 1949.

    Napisano: Četvrtak, 09 Srpanj 2020 06:34 u Blog
  • Društveni standard zaposlenika Jugoturbine - Obrazovanje

    Obrazovanje kao jedna od najbitnijih odrednica opstanka tvornice bio je nedorečen bez cjelovite koncepcije, s nedovoljnim brojem i neusklađenom strukturom zaposlenih. Kao primjer neka posluži podatak da je u času financijske krize tvornica zapošljavala 35 diplomiranih inženjera strojarstva (još nedovoljno za obim proizvodnje), s dva diplomirana ekonomista i jednim pravnikom.

    Zbog potreba za radnicima svih struka definiran je cjelovit i sveobuhvatan program potpore obrazovanju zaposlenika.

    Financijski, kadrovski, i moralnom potporom Jugoturbina je u Karlovcu bila nosilac razvoja svih vidova obrazovanja na višoj razini.

    Napisano: Srijeda, 08 Srpanj 2020 10:50 u Blog
  • Osnivanje Jugoturbine

    Tvornica Jugoturbina osnovana je rješenjem vlade FNRJ od 24. 07. 1949. godine pod nazivom Tvornica "Edvard Kardelj" a registrirana je kod financijske uprave JNA u registru vojno privrednih poduzeća u Beogradu.

    Odlukom Saveznog izvršnog vijeća od 06. 02. 1954. godine tvornica je izdvojena iz poduzeća koja proizvode za određene potrebe JNA.

    Rješenjem Narodnog odbora grada Karlovca od 31. 03. 1954. godine prihvaćena je odluka Radničkog savjeta tvornice o promjeni naziva "Edvard Kardelj" u naziv "Jugoturbina" - tvornica turbina i strojeva Karlovac.

    Naziv tvornice ponovno je promijenjen odlukom Radničkog savjeta od 23. 05. 1969. godine i od tada je puni naziv tvornice - Jugoturbina - tvornica parnih turbina diesel motora i pumpi Karlovac.

    Napisano: Utorak, 07 Srpanj 2020 09:17 u Blog
  • Hapag-Lloyd neće trebati državnu pomoć tijekom COVID-19 krize

    Njemačka kontejnerska tvrtka Hapag-Lloyd će preživljavati COVID-19 krizu bez državne pomoći.

    Mnoge velike tvrtke u Njemačkoj tražile su financijsku pomoć, ali Hapag-Lloyd vjeruje kako ne treba nikakvu financijsku potporu. Problemi su zanemarivi.

    “Nećemo tražiti potporu vlade dok smo uvjereni da kroz ovu krizu možemo preživiti samostalno.” -glasnogovornik Hapag-Lloyd-a.

    Odgođene su sve investicije kao što je kupnja novih teretnih brodova.

    Hapag-Lloyd trenutno operira flotom od  248 brodova.

    Napisano: Petak, 03 Srpanj 2020 06:18 u Blog
  • Cummins Adriatic

    Iz Hrvatske prema Vijetnamu nedavno je krenulo nekoliko kontejnera punih motora i opreme za opremanje strojarnice butique kruzera. Hrvatska tvrtka Cummis Adriatic je odabrana za ovaj projekt, i to u velikoj konkurenciji među svjetskim ponuđačima.

    Trenutno se vode mnogi projekti, tim hrvatskih projektanata iz trogirske tvrtke Yacht Design dobio je zanimljiv projekt – luksuzni kruzer koji bi trebao zaploviti u floti tvrtke Emerald Waterways.
    Superjahta kapaciteta 100 putnika trebala bi početi s radom već 2021. godine.

    Napisano: Četvrtak, 25 Lipanj 2020 07:01 u Blog
  • Antonov odletio iz Hrvatske: U Rusiju nosi motor za nuklearku

    Jednim od najvećih svjetskih zrakoplova Antonov 124-100, u nedjelju je iz Zagreba otpremljen 84 tone težak dizelski motor proizveden i remontiran u karlovačkom Adriadieselu te će biti vraćen u nuklearnu elektranu Smolensk.

    Istim tipom zrakoplova motor je u kolovozu dopremljen u Hrvatsku.

    Adriadiesel je proizvođač tog tipa motora, koji služe za proizvodnju struje u slučaju havarije i nestanka struje u nuklearkama. Riječ je o četverotaktnim, srednjekretnim dizelskim V motorima s rotirajućim klipovima snage 6.600 kW na 600 okretaja u minuti.

    Takvi generatorski motori bili su posljednji koji su se ugasili nakon eksplozije reaktora u Černobilu 1984. godine. Uključili su se i radili nekoliko dana, a onda stali zbog nestanka goriva.

    Član uprave Adriadiesela Tomislav Varga u izjavi za Hinu rekao je da ta tvrtka sa 150 zaposlenih remontira i servisira havarijske motore, s tim da sama proizvodi dijelove za motore ADRIA 40“, a ranije modele je počela proizvoditi sedamdesetih godina unutar Jugoturbine, te ih je sada 50 uglavnom u Rusiji, Ukrajini, Češkoj i Slovačkoj.

    Adriadiesel razvija i dizelske generator setove za nova tržišta i to za podatkovne centre, bolnice, vrtiće i hotele, a namjera je obuhvatiti i vojne i vladine centre.

    Napisano: Srijeda, 18 Prosinac 2019 14:12 u Blog
  • Antonov na Plesu imao nezgodu te odgodio let

    Mjesec dana prije ugovorenog roka u Karlovcu je završen servis dizelskog motora iz nuklearne elektrane Smolensk u Rusiji. Riječ je o rezervnom motoru koji je prije 40 godina proizveden u Karlovcu, a na redoviti servis dopremljen je ljetos.

    No zbog nezgode pri zatvaranju, zrakoplov Antonov 124-100 koji je došao po njega danas nije poletio prema Rusiji. Neposredno prije polijetanja puknuo je stajni trap. Polijetanje je odgođeno dok se kvar ne popravi.

    Nakon tri mjeseca u karlovačkom servisu, dizelski motor težak 84 tone napustio je sinoć pogone tvrtke Adriadiesel. To je, kaže član Uprave Adriadiesela Boris Tolić - vrlo opsežan posao u koji su uključeni svi dijelovi tvrtke, od inžinjeringa, nabave, kontrolinga, montaže i strojne obrade. Karlovačka tvrtka jedna je od sedam u svijetu koje proizvode ovakve motore. Imaju dogovorene poslove vrijedne 70-ak milijuna eura za sljedećih nekoliko godina.

    I kad se činilo da je sve gotovo, pri zatvaranju zrakoplova dogodila se nezgoda. Napuknuo je stajni trap jednog od najvećih zrakoplova na svijetu. Iako je naša tvrtka servis obavila prije planiranog roka, čini se da motor neće tako brzo na konačno odredište, u rusku nuklearku.

    Napisano: Srijeda, 18 Prosinac 2019 14:08 u Blog