Blog HR

Tanker vrijedan 40,8 milijuna eura namijenjen za transport kemijskih i naftnih proizvoda dug je 184 metra, širok 32,20 metara i ima kapacitet nosivosti od 49.500 metričkih tona. Pokreće ga MAN B & W snage 8000 kW, koji postiže brzinu od 14,5 čvorova. Vrpcu je presjekao vlasnik i član Uprave Danko Končar, koji je izjavio da kompanija Trogir Maritime te tankere iznajmljuje brodarima za dnevni iznos od između 7.500 i 9.500 dolara.

Srijeda, 20 Srpanj 2016 13:50

Federal Mogul razvio unutarnje hlađenje klipa

Napisao/la

Federal Mogul razvio je hlađenje klipa koje mu omogućuje da radi pod temperaturom motora više od 100°C višom od trenutnih granica. Keri Westbrooke, direktor inženjeringa i tehnologije u Federal Mogulu, objašnjava kako to omogućuje 5 % veću energetsku efikasnost. Firma smatra da će do 2021. započeti sa serijskom proizvodnjom tih klipova.

Wärtsilä 31, motor koji je predstavljen prošle godine, najefikasniji je četverotaktni dizelski motor na svijetu a nakon upisa u Guinnessovu knjigu rekorda dobio je i nagradu „Marine Engines Award“.
Motor se proizvodi u tri verzije i zato ima mogućnost korištenja više vrsta goriva, od lakog do teškog dizela različite kvalitete. Namijenjen je kao pogonski motor za brodove koji zahtijevaju snagu od oko 4,2 do 9,8 MW. Još jedna prednost je servis koji treba obaviti svakih 8000 sati, dok se kod sličnih brodskih motora takav servis mora obaviti već nakon 2000 sati.

Cilj projekta GreenPilot je demonstrirati dobrobiti metanola koji bi se mogao koristiti u komercijalne svrhe kao brodsko gorivo te u rekreacijskim brodicama. Znanstveni i tehnološki ciljevi projekta su dokazati kako to gorivo može parirati ostalima po iskoristivosti snage te pokazati njegov pozitivni utjecaj na okoliš. Projekt su osnovali državno tijelo Swedish Maritime Administration i organizacija Methanol Institute kao dio programa SUMMETH (Sustainable Marine Methanol), s planom testiranja tri pilot-broda s motorima snage 450 kW tokom sljedeće godine. Na skupu održanom sredinom lipnja predstavljen je pregled interesa globalnih proizvođača metanola za brodskim gorivom. Kompanija Stena Lines do sada je dobila šest međunarodnih nagrada za rad i pretvorbu trajekta Stena Germanica s tri od ukupno četiri Wartsilina motora pogonjena na metanol, a četvrti se planira modificirati u rujnu ove godine. S modifikacijama i korištenjem metanola kao glavnog goriva smanjit će se emisija sumpora za 99 %, dušikovih oksida za 60 %, čestica za 95 % i CO2 za 25 %.

Stranica 171 od 172