Blog HR

Tvrtka Rolls-Royce objavila je da je novi plinski brodski motor MTU, prvi u portfelju tvrtke, uspješno odradio 3000 sati na testnoj klupi. Motor ispunjava uvjete tvrtke, kao i uvjete njihovih kupaca: performanse i akceleracija slični su odličnim karakteristikama dizelskog motora, ekonomičan je, pouzdan i čist, navode iz tvrtke. Brend MTU dio je poduzeća Rolls-Royce Power Systems, gdje su uvjereni da će plinski motori biti sve važniji kao dopuna njihovim dokazanim brodskim dizelskim motorima s obzirom na to je prirodni plin važno gorivo budućnosti. Bit će duže dostupan, u mnogim regijama svijeta ga je lakše dohvatiti i ima bolji ekološki otisak od teških ulja i dizela.
2018. godine Rolls-Royce će isporučiti prve certificirane plinske motore iz serijske proizvodnje za komercijalne brodove. 16-cilindarski plinski motori pokrivat će raspon snage od 1500 do 200 kW i temeljit će se na isprobanom dizelskom motoru MTU 16V 4000 M63 za radne brodove, dok će 2019. portfelj plinskih motora biti dopunjen i 8-cilindarskim motorom s rasponom snage od 750 do 1000 kW koji će pokretati jedan od prvih trajekata na plinski motor velikih brzina u Europi koji će prometovati Bodenskim jezerom.

Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:56

Wärtsilä kupila Eniram

Napisao/la

Finska korporacija Wärtsilä potpisala je ugovor o akviziciji Enirama, finske tehnološke tvrtke koja je dobavljač rješenja upravljanja energijom i analitičkih rješenja za pomorsku industriju, prvenstveno u vezi sa smanjenjem potrošnje goriva i emisije ugljikovog dioksida. Eniramova rješenja trenutno su instalirana na više od 270 brodova. Osim sjedišta u Helsinkiju, Eniram ima podružnice u Ujedinjenom Kraljevstvu, SAD-u, Njemačkoj i Singapuru s ukupno 89 zaposlenika, a 2015. ostvario je promet od preko 10 milijuna eura. Akvizicija će Wärtsili omogućiti rast i poboljšanje digitalne ponude i sposobnosti unutar tvrtke, osobito u analizi podataka, modeliranju i optimizaciji performansi. Vrijednost transakcije je 43 milijuna eura, a vlasništvo nad tvrtkom preneseno je na Wärtsilu 1. srpnja 2016.

U časopisu Successful Farming strojar Ray Bohacz odgovara na pitanje zašto su dizelski motori skloniji elektrolizi od benzinskih. Je li razlog u tome što benzinski motori u većini slučajeva imaju bolje uzemljenje?
Istina je da se elektroliza zbog lošeg uzemljenja može dogoditi bilo kojem motoru. Postoje mnogi plinski motori na kojima se stvore rupice na jezgri grijača, radijatoru ili aluminijskom usisnom razvodniku zbog lošeg uzemljenja. Ovisno o tome gdje se nalazi uzemljenje visoke impedancije, dizelski motor obično je skloniji elektrolizi zbog sljedećih razloga:


1. Veće strujno opterećenje startera motora. Veći protok struje znači da je uzemljenje opterećenije.
2. Dulje vrijeme rada pod visokim opterećenjem.
3. Dizajn mokre košuljice u većini primjena.
4. Više dodatne opreme koja možda nije ispravno uzemljena nakon instalacije.


Međutim, zbog nedostatka aluminija u mnogim robusnim dizelskim motorima, na njih elektroliza zbog lošeg uzemljenja često zapravo ima manji utjecaj. Ulogu igra i mogućnost rashladne tekućine da bude vodič električne energije. Imajte na umu da je glavni razlog upotrebe aditiva za rashladnu tekućinu za dizelske motore je zbog toga što mokra košuljica cilindra vibrira i stvara zračne mjehuriće u rashladnoj tekućini. Ti mjehurići zatim napdaju košuljicu cilindra i s vremenom je nagrizaju i uništavaju motor, što se naziva kavitacijskom erozijom, a elektroliza može nagrizati košuljicu cilindra na sličan način. Elektroliza na košuljici cilindra obično uzrokuje štetu na nasumičnijim mjestima i nije vezana isključivo za potisnu stranu provrta. Zbog toga valja koristiti provjeru napona kao preventivno održavanje na svim motorima. Ako postoji problem, možete odrediti je li uzrokovan lošim uzemljenjem ili potrošenim ili nekvalitetnim aditivom za rashladnu tekućinu i tako ga otkriti prije nastanka većih troškova.

Najavljen prvi brod za prijevoz rasutog tereta na ukapljeni zemni plin s pogonskim strojem ME-GI
Nakon razdoblja pregovora, korejska brodarska tvrtka ILSHIN i Hyundai Mipo Dockyard Co. potpisali su ugovor o izgradnji nosača rasutog tereta nosivosti od 50000 tona. Brod će pogoniti motor MAN B&W 6G50ME-C9,5-GI, koji će sagraditi HHI-EMD (Hyundai Heavy Industries - Engine & Machinery Division) koji će također isporučiti i sustav opskrbe plinskim gorivom.
Multinacionalna tvrtka za proizvodnju čelika POSCO sa sjedištem u Južnoj Koreji već je pristala unajmiti novoizgrađeni brod nakon isporuke i koristit će ga za prijevoz vapnenca za svoje radove. POSCO će isporučiti spremnik za ukapljeni zemni plin izgrađen od visokolegiranog manganskog čelika, kao alternativa uobičajenijoj leguri nikla.
Motor ME-GI predstavlja vrhunac dugogodišnjeg rada, a ovisno o relativnoj cijeni i dostupnosti te pitanjima okoliša, vlasnicima pruža mogućnost upotrebe loživog ulja ili plina - prvenstveno prirodnog. Svojstva serije motora ME-GI čine ih trenutno ekološki najprihvatljivijim motorima dostupnim za brodski pogon.

Stranica 181 od 185