MAN Diesel & Turbo će nakon odobrenja investicije krenuti u izradu 30 MW elektrane koja će proizvoditi toplinsku energiju te struju. Taj kogeneracijski pristup izrade je termodinamički uspješano korištenje goriva jer umijesto da se toplina nastala kao nusproizvod proizvodnje struje „baci“ tako što se voda hladi u rashladnom tornju, ta toplina se iskorištava za daljinsko grijanje. To je druga „CHP“ elektrana koju MAN gradi u Njemačkoj.
Josip, Matija, Marko i Dominik nakon završene Obrtničke i tehničke škole Ogulin dobili su zvanje strojobravara. U školi su čuli za mogućnost osposobljavanja u Adridieselu te se prijavili i već za tri tjedna su savladali osnove bravarskih vještina. U Brodotrogiru omogućen im je rad u struci uz mentorski nadzor. Momci su jako zadovoljni svojim novim radnim mjestom pa prenosimo njihove izjave.
„Svakome tko na vrijeme želi odrasti i osamostaliti se savjetovao bih da napravi isto što i ja. Pružila mi se prilika da nađem posao, i da počnem zarađivati vlastiti kruh odmah nakon srednje škole. Više ne moram od mame pitati da mi da neku kunu za izlazak ili da kupim komad odjeće, a za mene je neprocjenjiv osjećaj ne biti joj na teretu. Rad u struci u potpunosti zadovoljava moja očekivanja, a na život u Dalmaciji ću se još neko vrijeme privikavati“ - osamnaestogodišnji Dominik.
„Predamnom se otvorio veličanstven prizor, brod ogromnih dimenzija kakvog još nisam imao priliku vidjeti u životu, a sada na njemu radim. U početku me bilo strah ljestvama se popeti na toliku visinu, ali sad sam se privikao. Nismo još u potpunosti sigurni u svoje vještine, ali s obzirom na starije kolege koji nas prate i obučavaju nadam se da ćemo brzo savladati osobne strahove i prepustiti se radu u punoj mjeri“ - poručio je Josip.
Pored Novogradnje 326, koja se gradi za Brodotrogirovu vlastitu kompaniju Trogir Maritime upisano je još osam različitih objekata. Ukupna vrijednost narudžbi iznosi preko 200 milijuna američkih dolara.
Osim što zapošljava 60 radnika deficitarnih zanimanja, osobama koje nemaju traženo usmjerenje pruža se mogućnost prekvalifikacije u sklopu Ustanove za obrazovanje odraslih „Brodotrogir“.
Brodotrogir traži po deset zavarivača (REL ili MIG/MAG ili TIG), brodoelektričara, brodomontera, brodobravara, brodocjevara i brusača. Natječaji su objavljeni na stranicama Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.
Vrlo je važno istaknuti da se dodatnim školovanjem u Ustanovi pruža osobama mogućnost stjecanja dodatnog znanja i vještina, a istovremeno se vrijednost djelatnika na tržištu povećava.
Adriadiesel usko surađuje s Brodotrogirom te pruža usluge remonta i servisa na glavnim i pomoćnim motorima na brodovima koji su na servisu u Trogirskom brodogradilištu.
Ship Design - Wärtsilä predstavila novi dizajn broda koji će smanjiti trenutne potrošnje goriva, te će biti pokretani novim Wärtsilä 31 motorima koji su trenutno upisani u Guinessovu knjigu rekorda kao najštedljiviji četverotaktni morori. U dizajn je uključena Wärtsilina tehnologija hibridne baterije koja također utječe na značajne uštede energije. "Naš novi dizajn uključuje najnovije tehnologije i razvijen je kako bi pružio ribarskoj industriji nižu potrošnju goriva i više mogućnosti za razvoj profitabilnih operacija," rekao je Riku-Pekka Hägg, podpredsjednik Ship Designa u Wärtsilä Marine Solutionsu.
Najveći brod na svijetu ovog je mjeseca porinut u more iz njemačke luke u Rotterdamu. Dugačak je 382 metara, širok 124 metra što je otprilike površinom veličine 6 nogometnih terena. Konstruirali su ga Finski inženjeri za korporaciju Allseas a služit će većinom za postavljanje i rastavljanje naftovoda i naftnih platformi što je i glavno područje rada te korporacije. Završna cijena Pioneering Spirita za Allseas je 2.4 milijardi €, a odlučili su izgraditi još veći brod do 2020. godine. Glavni dieselski pogon sačinjen je od osam 20-cilindričnih MAN 11,200 kW (svaki) motora te jedan lučki 9-cilindrični motor sa 5,040 kW snage. Sveukupna snaga koju generiraju motori sa ukupno 169 cilindara je 94.6 MW sa 12 Rolls-Royce-ovih potisnika, od kojih svaki ima 5.5 MW snage.
Vodeće tvrtke pomorske industrije oformile su koaliciju pod nazivom SEA/LNG u svrhu ubrzanja širokog usvajanja ukapljenog prirodnog plina (LNG-a) kao brodsko gorivo. Koalicija namjerava ukinuti prepreke koje ometaju globalni razvoj LNG-a za pomorsku primjenu i tako poboljšati utjecaj brodarstva na okoliš. Koaliciju čine tvrtke Wärtsilä,
Carnival Corporation, DNV-GL, ENGIE, ENN Group, GE Marine, GTT, Lloyds Register, Mitsubishi, NYK Line, Port of Rotterdam, Qatargas, Shell Downstream i Tote. Svaki član doprinosi dogovorenim ljudskim resursima, analizama podataka i dijeljenjem znanja u svrhu podrške koalicijskim inicijativama i aktivnostima.
LNG pruža značajne ekološke prednosti za brodarstvo u usporedbi s teškim loživim uljem, koje je i dalje najčešće korišteno gorivo u sektoru. U usporedbi s njime, emisije NOx-a u upotrebi LNG-a smanjene su za otprilike 85%, emisije SOx-a gotovo su potpuno uklonjene budući da prirodni plin ne sadrži sumpor, a i emisija čestica je praktički
nepostojeća zahvaljujući učinkovitosti njegovog izgaranja. Glavna područja fokusa koalicije su razvoj opskrbe LNG-om u velikim lukama, obrazovanje dionika o rizicima i prilikama u upotrebi LNG-goriva i razvoj globalno konzistentnih odredbi o čišćim brodskim gorivima.