Prvi namjenski turbopunjač tvrtke ABB Turbocharging dizajniran u suradnji s korporacijom IHI posebno za platforme pomoćnih dizelskih brodskih motora srednje brzine sa snagom od do 2 MW.
MXP je dizajniran da ispuni posebne potrebe tržišta pomoćnih brodskih motora u pogledu djelovanja, učinkovitosti i održavanja. Namjenska tehnologija omogućuje optimalne performanse pomoćnih motornih sustava, a pojednostavljeni ali snažni dizajn omogućuje lako održavanje na temelju samouslužnog modela održavanja na temelju stanja s učinkom manjih troškova održavanja za krajnjeg kupca. Jedna od glavnih značajki dizajna usmjerenog na kupca jest koncept koji omogućuje održavanje lako za upotrebu podržan digitalnom samouslužnom aplikacijom koja članovima posade pruža fleksibilnost pojedinačnog održavanje turbopunjača kad god i gdje god je potrebno, pomoću standardnih alata dok je plovilo operativno.
MAN V35 / 44 G TS je super učinkovit, iskrom paljeni dvostupanjski-turbo benzinski motor.
MAN V35 / 44 G TS dostupan je u 12V i 20V izvedbama broja cilindara s električnom snagom 6,9 MW do 12,4 MW.
U jednociklusnoj izvedbi, MAN V35 / 44 g TS dosegne mehaničku efikasnost do 50,7%.
Verzija motora sa dvostupanjskim turbopunjačem 35/44 g TS ima dodatnu snagu i učinkovitost, veću gustoću snage, a time i kompaktaniji dizajn.
Ideja dvostupanjski turbo je jednostavan: dva turbopunjača iza motora, jedan za drugim, što rezultira u značajnom povećanju učinkovitosti i proizvodnje.
Za ovaj koncept, korise dvije jake in-house tehnologije: kontinuirano poboljšanje njihovog benzinskog motora MAN 35/44 g, u kombinaciji s MAN dvostupanjskom turbopunjačkom jedinocom.
Turbopunjači su srž ove inovacije i MAN Diesel & Turbo je jedini veliki proizvođač motora koji dizajnira i gradi svoje turbopunjače.
To omogućuje da postignu savršeno usklađivanje motora i turbopunjača koji su doveli do vrhunske performanse MAN 35/44 g TS.
Tanker vrijedan 40,8 milijuna eura namijenjen za transport kemijskih i naftnih proizvoda dug je 184 metra, širok 32,20 metara i ima kapacitet nosivosti od 49.500 metričkih tona. Pokreće ga MAN B & W snage 8000 kW, koji postiže brzinu od 14,5 čvorova. Vrpcu je presjekao vlasnik i član Uprave Danko Končar, koji je izjavio da kompanija Trogir Maritime te tankere iznajmljuje brodarima za dnevni iznos od između 7.500 i 9.500 dolara.
Federal Mogul razvio je hlađenje klipa koje mu omogućuje da radi pod temperaturom motora više od 100°C višom od trenutnih granica. Keri Westbrooke, direktor inženjeringa i tehnologije u Federal Mogulu, objašnjava kako to omogućuje 5 % veću energetsku efikasnost. Firma smatra da će do 2021. započeti sa serijskom proizvodnjom tih klipova.
Wärtsilä 31, motor koji je predstavljen prošle godine, najefikasniji je četverotaktni dizelski motor na svijetu a nakon upisa u Guinnessovu knjigu rekorda dobio je i nagradu „Marine Engines Award“.
Motor se proizvodi u tri verzije i zato ima mogućnost korištenja više vrsta goriva, od lakog do teškog dizela različite kvalitete. Namijenjen je kao pogonski motor za brodove koji zahtijevaju snagu od oko 4,2 do 9,8 MW. Još jedna prednost je servis koji treba obaviti svakih 8000 sati, dok se kod sličnih brodskih motora takav servis mora obaviti već nakon 2000 sati.
Cilj projekta GreenPilot je demonstrirati dobrobiti metanola koji bi se mogao koristiti u komercijalne svrhe kao brodsko gorivo te u rekreacijskim brodicama. Znanstveni i tehnološki ciljevi projekta su dokazati kako to gorivo može parirati ostalima po iskoristivosti snage te pokazati njegov pozitivni utjecaj na okoliš. Projekt su osnovali državno tijelo Swedish Maritime Administration i organizacija Methanol Institute kao dio programa SUMMETH (Sustainable Marine Methanol), s planom testiranja tri pilot-broda s motorima snage 450 kW tokom sljedeće godine. Na skupu održanom sredinom lipnja predstavljen je pregled interesa globalnih proizvođača metanola za brodskim gorivom. Kompanija Stena Lines do sada je dobila šest međunarodnih nagrada za rad i pretvorbu trajekta Stena Germanica s tri od ukupno četiri Wartsilina motora pogonjena na metanol, a četvrti se planira modificirati u rujnu ove godine. S modifikacijama i korištenjem metanola kao glavnog goriva smanjit će se emisija sumpora za 99 %, dušikovih oksida za 60 %, čestica za 95 % i CO2 za 25 %.