Blog HR

Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:24

Prvi dvotaktni motor na tri goriva u svijetu

Napisao/la

Tvrtka Mitsui Engineering & Shipbuilding Co., Ltd. (MES) 29. lipnja je objavila da je dovršila prvi dvotaktni dizelski motor ME-GIE na etanski pogon u svijetu. Motori će se koristiti za pogon tri etilenska nosača koji će prvenstveno kao teret prevoziti tekući etan.
Motor Mitsui-MAN B&W 7G50ME-C9.5-GIE je prvi u nizu od tri motora za instalaciju na tri nosača ukapljenog etilenskog plina s obujmom od 36000 m3 za njemačku tvrtku Hartmann Schiffahrt i norvešku tvrtku Ocean Yield koji se grade u kineskom brodogradilištu Sinopacific Offshore Engineering (SOE).
Prema tvrtki MAN Diesel & Turbo, etan je odabran kao gorivo zbog konkurentnijih cijena i znatno kraćeg vremena snabdijevanja u usporedbi s loživim uljem. Ovaj motor predstavlja kulminaciju dugogodišnjeg rada i vlasnicima brodova pruža mogućnost upotrebe goriva ili plina ovisno o cijeni i dostupnosti, kao i s obzirom na ekološka razmatranja, budući da je profil emisije ugljičnog dioksida kod etana mnogo bolji nego profil loživog ulja. Također, motori će se moći lako pretvoriti da rade na metan, prema željama vlasnika.
MAN Diesel & Turbo trenutno ima narudžbu za osam ovakvih ME-GIE motora.

Utorak, 09 Kolovoz 2016 07:24

hyperMILL najbolji u mjernim testovima

Napisao/la

Prije 18 mjeseci središni IT-odjel BMW-a počeo je potragu za novim sustavom CAD/CAM čiji je cilj bio pronaći rješenje s visokim pokrićem za mnoga različita područja primjene numeričke kontrole u specijaliziranim odjelima. U jesen 2014. pozvali su OPEN MIND i pet drugih proizvođača tehnologije CAD/CAM na sudjelovanje u mjernim testovima, a OPEN MIND je imao najbolje rezultate zahvaljujući tehničkim i ekonomskim prednostima tehnologije hyperMILL, modularnog CAM-rješenja koje integrira sveobuhvatan koncept dvodimenzionalnog, trodimenzionalnog i 5-osnog glodanja i strojne obrade poput rezanja velikom brzinom i visokih performansi (HSC i HPC) u jednom sučelju. Potpuna strojna obrada sa samo jednim CAM-softverom i jednim postprocesorom za sve postupke tokarenja i glodanja rezultira u integriranim postupcima i smanjenim vremenima strojne obrade.

Finska tvrtka Wärtsilä objavila je da će opremiti prve trajekte na dvojno gorivo u Ujedinjenom Kraljevstvu izgrađene za škotsku brodarsku kompaniju Caledonian Maritime Assets. Prema ugovoru potpisanom u prosincu 2015., Wärtsilä će također biti zadužena za inženjering i usluge podrške na lokaciji.
Wärtsilä će uz ostalu opremu poput mjenjačkih kutija, brtvila i ležajeva te sustava propelera promjenjiva koraka za svaki od dva plovila isporučiti dva šesterocilindarska glavna motora koji mogu raditi na ukapljeni zemni plin ili konvencionalna dizelska goriva te dva pomoćna šesterocilindarska motora. Navedene ro-ro brodove duge 102 metra gradi Ferguson Marine Engineering Limited u brodogradilištu u Glasgowu, a očekuje se da će ući u službu tijekom druge polovice 2018. diljem različitih ruta uz zapadnu obalu Škotske.

Prvi namjenski turbopunjač tvrtke ABB Turbocharging dizajniran u suradnji s korporacijom IHI posebno za platforme pomoćnih dizelskih brodskih motora srednje brzine sa snagom od do 2 MW.
MXP je dizajniran da ispuni posebne potrebe tržišta pomoćnih brodskih motora u pogledu djelovanja, učinkovitosti i održavanja. Namjenska tehnologija omogućuje optimalne performanse pomoćnih motornih sustava, a pojednostavljeni ali snažni dizajn omogućuje lako održavanje na temelju samouslužnog modela održavanja na temelju stanja s učinkom manjih troškova održavanja za krajnjeg kupca. Jedna od glavnih značajki dizajna usmjerenog na kupca jest koncept koji omogućuje održavanje lako za upotrebu podržan digitalnom samouslužnom aplikacijom koja članovima posade pruža fleksibilnost pojedinačnog održavanje turbopunjača kad god i gdje god je potrebno, pomoću standardnih alata dok je plovilo operativno.

Stranica 151 od 153