Blog

Srijeda, 20 Srpanj 2016 10:37

Volkswagen pristao na nagodbu od 15 milijardi dolara

Napisao/la
Njemačka automobilska tvrtka Volkswagen u Americi je pristala isplatiti 10 milijardi dolara za otkup modela s uređajem za lažiranje rezultata emisije štetnih plinova i naknadu njihovim kupcima. Također će isplatiti 2,7 milijardi saveznim i kalifornijskim regulatorima za financiranje projekata smanjenja zagađenja te 2 milijarde za ulaganje u čistu tehnologiju. Usto su najavili i isplatu od 603 milijuna dolara za potraživanja kupaca i ekološke tužbe u 44 savezne države.
Nagodba od 15,3 milijarde dolara za uklanjanje 500 tisuća dizelskih vozila s lažnim emisijama štetnih plinova s američkih cesta predstavlja rekord u automobilskoj industriji, a šteta za financije i ugled automobilskog diva mogla bi postati još veća nakon tužbi i potraživanja u još najmanje 5 američkih saveznih država, Njemačkoj i Južnoj Koreji. 
 

Najveći motor na svijetu stvarno je jedna velika grdosija, visine oko 13,5 metara, duljine 26,6 m i težine 2300 tona.
Ima 14 cilindara a snaga po cilindru je 5.720 kW, što mu daje ukupnu snagu od 80.080 kW.
Napravljen je za prijevoz ultra velikih kontejnerskih brodova koji prevoze oko 16.000 kontejnera.
Motor ima snagu, ali i žeđ – ako bi radio jedan dan potrošio bi 250 tona goriva!

Četvrtak, 30 Lipanj 2016 09:30

Rekordni brodski motor počeo raditi

Napisao/la

Najveći i najsnažniji motor u povijesti portfelja tvrtke MAN Diesel & Turbo pušten je u pogon. Dvotaktni motor MAN B&W 11G95ME-C9.5 od 75.570 kW (103 tisuće konjskih snaga) koji djeluje kao glavni pokretač na kontejnerskom brodu MSC Jade nosivosti 19437 TEU brodarske kompanije Mediterranean Shipping Company (MSC) proizvela je korejska tvrtka Doosan Engine. Brod također sadrži 4 pomoćna motora MAN L32/40 (2 x 8L32/40 + 2 x 9L32/40) od kojih svaki sadrži jedan turbopunjač MAN NR34/S.
Motor je prvi u seriji od šest motora koje je naručio MSC.

Početkom 2000-ih MAN, pionir u području dvostupanjskog turbopunjenja, razvio je sustav MAN ECOCHARGE, kombinaciju niskotlačnog i visokotlačnog stupnja s međuhlađenjem koja značajno poboljšava motorne performanse.
Tvrtka MAN Diesel & Turbo u svibnju 2016. prodala je 1000. turbopunjač za dvostupanjsko turbopunjenje.

Sustav ECOCHARGE optimalno povezuje niskotlačni turbopunjač - obično TCA ili TCR - s visokotlačnim stupnjem, za koji je dizajnirana nedavno razvijena serija TCX. Povećanje učinkovitosti turbopunjenja u usporedbi s jednostupanjskim turbopunjačima uglavnom je povezano s međuhladnjakom koji značajno smanjuje energiju potrebnu za kompresiju ulaznog zraka u visoki tlak. Jača snaga koju generira tehnologija ECOCHARGE pruža mogućnost odabira između značajnog povećanja izlazne snage motora ili smanjenja veličine motora bez gubitka performansi. Do sad je tehnologija ECOCHARGE primijenjena na nekoliko novih četverotaktnih motora, poput tipova 12 ili 20V32/44 CR TS i 12 ili 20V35/44G TS, koji također mogu raditi na plin.

Stranica 60 od 60